شناسهٔ خبر: 31916789 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس ستاد تسهیلات خدمات سفر شاهرود:

اقامت ۷۰ هزار مسافر در شاهرود/ تصادفات ۳۰ درصد کاهش داشت

شاهرود - رئیس ستاد تسهیلات خدمات سفر شاهرود بابیان اینکه تاکنون ۷۰ هزار مسافر در این شهرستان اقامت کرده‌اند، گفت: ایجاد مقصد جدید گردشگری و تغییر از معبر به مقصد در دستور کار است.

صاحب‌خبر -

محمد کرم محمدی در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه از تاریخ ۲۷ اسفندماه لغایت چهارم فروردین بالغ‌بر ۷۰ هزار نفر در هتل‌ها، مهمان‌پذیرها، مدارس، زائرسراها، مدارس و واحدهای بومگردی شاهرود اقامت کردند، ابراز داشت: طی همین مدت ۳۲ هزار نفر از جاذبه‌های طبیعی و ۳۱ هزار نفر نیز از آثار تاریخی و فرهنگی سطح شهرستان بازدید کردند.

وی ضمن بیان اینکه نمایشگاه‌های نوروزی مستقر در شاهرود، بسطام و خرقان تاکنون سه هزار بازدیدکننده داشت، اضافه کرد: اجرای جشن‌های مختلف در شاهرود، بسطام و بیارجمند و همچنین مراسم آئینی در سه نوروزگاه این شهرستان طی ایام نوروز پیش‌بینی‌شده است.

جان باختن ۲ نفر در محورهای شاهرود

فرماندار شاهرود بابیان اینکه جنگ شادی هر شب باهمت شهرداری در محل پارک شهدای محراب این شهر برگزار می‌شود، ابراز داشت: هدف از اجرای این قبیل برنامه‌ها ایجاد مقصد جدید گردشگری و افزایش ماندگاری مسافران در این شهرستان است.

محمدی بابیان اینکه از تاریخ ۲۵ لغایت چهارم فروردین ماه امسال به نسبت مدت مشابه سال قبل با کاهش ۳۰ درصدی تصادفات در محورهای مواصلاتی شهرستان مواجه هستیم، ابراز داشت: طی مدت مذکور ۹۲ نفر در تصادفات رانندگی شامل ۳۶ زن و ۵۶ مرد مجروح شدند که این آمار به نسبت سال گذشته ۳۳ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

وی بابیان اینکه آمار جان‌باختگان تصادفات در محورهای شرق استان سمنان ۳۳ درصد کاهش داشت، اضافه کرد: این در حالی که امسال دو نفر در تصادفات جاده‌ای جان باختند.

وقوع ۱۸ مورد واژگونی خودرو

فرماندار شاهرود بابیان اینکه ۵۴ تصادف ترافیکی جاده‌ای و شهری در این شهرستان به وقوع پیوسته است، ابراز داشت: از این تعداد ۲۵ مورد شهری و مابقی جاده‌ای محسوب می‌شود که طی این مدت نیز سه مورد امداد هوایی و ۸۹ مورد امداد زمینی صورت گرفته است.

محمدی بابیان اینکه در همه موارد تصادفات شاهد کاهش مجروحان، جان‌باختگان، مراجعان سرپایی و بستری در بیمارستان‌های شاهرود هستیم، تصریح کرد: طی مدت مذکور ۷۳ نفر بستری و ۱۸ نفر نیز از مسافران نوروزی به صورت سرپایی در بیمارستان‌های شاهرود درمان شدند.

وی ضمن بیان اینکه ۱۸ مورد از تصادفات به صورت واژگونی خودرو گزارش‌شده است، اضافه کرد: تاکنون ۳۸ مورد تصادف شهری و ۵۴ مورد حادثه رانندگی جاده‌ای رخ‌داده است که اورژانس و هلال احمر به همه آن‌ها امدادرسانی کرده است.

نظر شما