شناسهٔ خبر: 31916778 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

سیل شیراز را هم فرا گرفت/عکس و فیلم

بارش باران از اوایل امروز در شیراز موجب بسته شدن کنارگذرهای رودخانه خشک و آبگرفتگی و سیلاب معبر در دروازه قرآن شد که شاهدان عینی از احتمال بالای تلفات جانی خبر می دهند.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بارش‌های شدید در شیراز باعث ایجاد سیل و گرفتار شدن ۲۰۰ خودرو در سیلاب و ایجاد صحنه های هولناک شد.

 

بارش باران از اوایل امروز در شیراز موجب بسته شدن کنارگذرهای رودخانه خشک و آبگرفتگی و سیلاب معبر در دروازه قرآن شد که شاهدان عینی از احتمال بالای تلفات جانی خبر می دهند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان فارس ضمن اعلام وقوع آبگرفتگی در خیابان های دروازه قرآن تا هفت تنان شیراز گفت: در حال حاضر ۵ تیم عملیاتی و تخصصی به منظور رسیدگی و امداد و نجات احتمالی در منطقه حضور دارند/برخی از منازل نیز دچار آبگرفتگی شده و آتش نشانی درحال تخلیه آب است.

مردم و مسافران نوروزی در سیل ناشی از طغیان مسیل در دروازه قرآن شیرازگرفتار شدند.

 

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور گفت: بیش از ۲۰۰ خودرو در آب گرفتار شدند. مردم نیازمند امدادرسانی فوری هستند و بر اساس اخبار، بازار وکیل شیراز نیز به زیر آب رفت.

 

سیل به برخی پاساژهای شیراز هم رسیده است. در این بین خبرهای تایید نشده از کشته شدن تنی چند از شهروندان شیرازی خبر می دهد.

برخی منازل در شیراز دچار آبگرفتگی شدند

مسئول روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز گفت: بیش از 6 مورد آبگرفتگی منازل و مجتمع های مسکونی و تجاری در بارندگی دوشنبه پنجم فروردین 98 در این شهر رخ داده که احتمال افزایش این تعداد وجود دارد.

علیرضا عدلو افزود:تاکنون این شش مورد آبگرفتگی در شیراز به سامانه 125 آتش نشانی گزارش شده است که کارکنان شهرداری های مناطق و ماموران آتش نشانی برای تخلیه آبگرفتگی ها به محل اعزام شده اند.

 
وی ادامه داد: قطعا تعداد آبگرفتگی ها تا ساعات آینده در شیراز افزایش خواهد یافت و اولویت تخلیه آبگرفتگی با منازل ناایمن است که احتمال تخریب آنها وجود دارد.
 
وی اضافه کرد: در حال حاضر ماموران آتش نشانی و کارکنان شهرداری مناطق شیراز در حال تخلیه آبگرفتگی این منازل هستند.
 
عدلو بیان کرد: لازم است شهروندان با سعه صدر با نیروهای شهرداری و آتش نشان همکاری کنند تا عملیات امداد به صورت درست انجام شود.
 
بارش شدید باران از اوایل دوشنبه پنجم فروردین 98 در شیراز موجب بسته شدن کنارگذرهای رودخانه خشک و آبگرفتگی معبر در دروازه قرآن شد که این دروازه، محل ورود به شمال این شهر است.
 
 
کنارگذرهای شیراز بسته شد
 
مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری شیراز گفت:کنارگذرهای رودخانه خشک به علت بارندگی بسته شده و شهروندان و مسافران می توانند برای تردد از مسیرهای جایگزین استفاده کنند.

محمدرضا دهقانی با توجه به هشدار مدیریت بحران مبنی بر بارندگی شدید در این کلانشهر توصیه های ایمنی را به شهروندان و مسافران داد و افزود: شهروندان و مسافران به منظور افزایش ایمنی حتی المقدور از خودرو شخصی استفاده نکنند.
 
وی با بیان اینکه هم اکنون خط یک مترو و ناوگان اتوبوسرانی آماده خدمت رسانی به شهروندان و مسافران است، اضافه کرد: شهروندان و مسافران نوروزی از ایستادن در حاشیه رودخانه خشک و پل های آن خودداری کنند.
 
دهقانی اضافه کرد: مسافران نوروزی برای اسکان از سالن های سرپوشیده مشخص شده توسط شهرداری شیراز و به ویژه نمایشگاه بین المللی شیراز واقع در شهرک گلستان استفاده کنند.
 
کنارگذرهایی چسبیده به خیابان ساحلی و رودخانه خشک شیراز برای تردد خودروها ساخته شده است که هنگام بارندگی های شدید، این کنار گذرها بسته می شوند.
 
رودخانه خشک در واقع محل عبور سیل (مسیل) است که شیراز را به دو قسمت شمالی و جنوبی تقسیم می کند.
 
این رودخانه غربی - شرقی نهایتا به دریاچه مهارلو یا نمک در شرق شیراز می ریزد.

برچسب‌ها:

نظر شما