شناسهٔ خبر: 31916748 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

معاون فرهنگی و عمرانی استانداری البرز:

تمهیدات، تجهیزات و پیش بینی های لازم در برابر احتمال سیل در البرز اتخاذ شده است

معاون فرهنگی و عمرانی استانداری البرز از اجرای تمهیدات، تجهیزات و پیش بینی های لازم در برابر احتمال سیل در البرز خبر داد و گفت: تخلیه سیل در مناطق احتمالی وقوع سیل از اهداف برنامه ریزی شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از البرز، علی درویش پور معاون فرهنگی و عمرانی استانداری البرز در نشست اضطراری مدیریت بحران که امروز در استانداری البرز برگزار شد، گفت: نخستین محموله کمک رسانی به سیل زدگان گلستان از البرز اعزام شد.

معاون فرهنگی و عمرانی استانداری البرز افزود: از روز گذشته سامانه بارشی که وارد کشور و به خصوص در استان البرز شده است تمامی دستگاه ها به صورت آماده باش درآمده است.

وی خاطرنشان کرد: در بحث اتفاق مازندران و گلستان در جلسه ای که گذشت کمک های ممکن را با همیاری و همراهی مردم جمع آوری کردیم و این متناسب با فرهنگ قالب کشور ما که بر مبنای نوع دوستی است، صورت گرفته است.

درویش پور تصریح کرد: شهرداران و مدیران اجرایی در سه بخش ادوات نیاز ، نیرو های انسانی لازم است گزارش های خود را ارسال کنند و اعلام آمادگی برای احتمال وقوع سیل داشته باشند.

وی با نظر بر اهمیت اطلاع رسانی صدا و سیمای استانی مطرح کرد: از روز گذشته همزمان با سامانه بارشی، اخطاریه های هواشناسی در قالب آماده باش کامل به اطلاع عموم مردم رسیده است.

ناصرچرخساز رئیس سازمان هلال احمر استان البرز نیز طی این نشست با تاکید بر آمادگی های لازم و پیشگیری های صورت گرفته، مطرح کرد: با تمام قوا و امکانات لازم در هلال احمر آمادگی سیلاب در البرز را داریم.

چرخساز با تأمل بر این مهم که بنابراطلاعات به دست آمده و برحسب آگاهی از نیازهای اولیه غذایی شهروندان در استان گلستان نخستین محموله مواد غذایی را ارسال کرده ایم.

وی خاطرنشان کرد: دستورالعمل هایی برای کمک های مردمی و نقدی در قالب مواد شوینده ، پتو، چادر و ... ارائه شده است همچنین از مردم خواسته شده که مواد غذایی و آب معدنی به علت تاریخ انقضا آورده نشود. 

چرخساز با بیان این مهم که پتوهایی که مردم ارائه می دهند حتما بهداشتی باشند، توضیح داد: اجناس خوراکی از دست مردم که صحت و سقم آن را نمی دانیم و در موقعیتی هم هستیم که از مواد غذایی را صرفا از کارخانه ای که مبدا ان مشخص باشد باید دریافت کنیم.

انتهای پیام/پ/1107/س/4

نظر شما