شناسهٔ خبر: 31916735 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پاکستان و اتحادیه اروپا درباره ایران رایزنی کردند

اسلام آباد - ایرنا - وزیر امور خارجه پاکستان روز دوشنبه از گفت و گوی خود با مسئول سیاست خارجی اروپا درباره ایران و اهمیت روابط اسلام آباد با تهران خبر داد.

صاحب‌خبر -

گزارش ایرنا به نقل از رسانه های دولتی پاکستان حاکی است ، 'فدریکا موگرینی' مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز در اسلام آباد با 'شاه محمود قریشی' وزیر امور خارجه پاکستان دیدار و گفت وگو کرده است.
طرفین پس از دیدار دو جانبه، در نشست مطبوعاتی مشترک حاضر شدند و در خصوص نتایج مذاکراتشان سخن گفتند و از تقویت گفت و گوهای راهبردی میان پاکستان و اتحادیه اروپا و توافق بر همکاری مشترک برای صلح و ثبات منطقه ای به عنوان محور مذاکراتشان خبر دادند.
وزیر امور خارجه پاکستان نیز در این جلسه مصبوعاتی گفت : پاکستان روابط خود با کشورهای همسایه به ویژه جمهوری اسلامی ایران را حائز اهمیت می شمارد.
وی با تاکید بر اهمیت روابط پاکستان با جمهوری اسلامی ایران، افزود: ما نسبت به مواضع متفاوت اتحادیه اروپا با آمریکا درباره ایران آگاه هستیم.
قریشی همچنین با اشاره به تنش های اخیر میان اسلام آباد و دهلی نو نیز گفت: جنگ راه حل هیچ مشکلی نیست بلکه اختلافات دو جانبه باید از طریق مذاکرات حل و فصل شود.
فدریکا موگرینی قرار است امروز با 'عمران خان' نخست وزیر پاکستان نیز دیدار کند.
آساق*274**1104**

نظر شما