شناسهٔ خبر: 31916729 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پارکینگ های قم ظرفیت 6542 خودرو را دارد

قم- ایرنا- مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم گفت: 10 پارکینگ در سطح این شهر ظرفیت 6 هزار و 542 دستگاه خودرو را دارد.

صاحب‌خبر -

علی نیک روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: در حال حاضر پارکینگ های زائر، علیخانی، دادگستری، شرقی، زمزم، بهار، شهید کاظمی، پل 9 دی و شهید فاطمی از جمله پارکینگ های شهر قم به شمار می آید.
وی اضافه کرد: طرح شهید کاظمی با مساحت 22 هزار مترمربع برای استفاده به عنوان پارکینگ تسطیح شده است که ظرفیت پارک 780 دستگاه خودرو در این محوطه وجود دارد و درب های ورودی آن از خیابان شهدا و بلوار شهید منتظری است.
وی بیان کرد: در روزهای بارندگی که ورودی های بلوار زائر بسته و دسترسی به پارکینگ های سطح رودخانه محدود می شود، به همان نسبت نیز تعداد زائران در چنین روزهایی کاهش می یابد که عوامل پلیس راهور و معاونت ترافیک مناطق شهرداری، مسافران را به پارکینگ هایی که در سطح شهر قرار دارد، هدایت می نمایند.
به گفته نیک، در صورتی که پارکینگ های موجود پاسخگوی تعداد خودروهای مسافران نباشد، زمین مسطحی در نزدیکی حرم حضرت معصومه(س) برای پارک خودرو پیش بینی شده است.
وی با بیان این که امسال نهضت پارکینگ سازی در قم اجرایی می شود، گفت: اجرای کامل این طرح بستگی به برنامه ریزی های صحیح و همچنین اختصاص بودجه به معاونت ترافیک شهرداری دارد.
وی افزود: با مدیرکل آموزش و پرورش نیز رایزنی صورت گرفته است تا در مناطقی از شهر که ترافیک سنگین می باشد، بتوان از حیاط مدارس به عنوان پارکینگ استفاده نمود.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم فرهنگ استفاده از حمل و نقل عمومی را میان مردم ایجاد نماییم، مردم خودروهای خود را در حاشیه شهر که جای پارک به میزان کافی موجود است، پارک می نمایند و با خودروهای عمومی در شهر جابه جا می شوند.
وی افزود: در این صورت نیازی به خرید زمین هایی با قیمت بالا در هسته مرکزی شهر و ایجاد پارکینگ نخواهد بود.
/2085/ 1175

نظر شما