شناسهٔ خبر: 31916680 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

عالم دروزی لبنان: جولان عربی و سوری باقی خواهد ماند

تهران - ایرنا - دفتر رسانه ای «نصرالدین الغریب» از عالمان سرشناس «دروزی های لبنان» با صدور بیانیه ای اعلام کرد که با وجود تصمیم بی اساس آمریکا مبنی بر به رسمیت شناختن حق حاکمیت رژیم صهیونیستی بر جولان اشغالی سوریه، این منطقه عربی و سوری باقی خواهند ماند.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از پایگاه رسانه ای ملی لبنان (NNA)، در این بیانیه همچنین آمده است که بدون شک با همت مجاهدین و رهبری «بشار اسد» رییس جمهوری سوریه، جولان به آغوش اصلی خود یعنی سوریه باز خواهد گشت.
«دونالد ترامپ» پنجشنبه گذشته اعلام کرد که زمان آن فرا رسیده که پس از 52 سال، واشنگتن به طور کامل حاکمیت اسرائیل بر بلندی‌های جولان را به رسمیت بشناسد.
رژیم صهیونیستی بلندی های جولان را در جریان جنگ شش روزه با اعراب در سال 1967 اشغال کرد.
'آنتونیو گوترش' دبیرکل سازمان ملل در دیدار با بشار الجعفری نماینده دائم سوریه در این سازمان گفت که مواضع او و سازمان ملل در قبال جولان ثابت و روشن است و به قطعنامه‌های بین‌المللی که به‌صراحت جولان را سرزمینی عربی و متعلق به سوریه و اشغال‌شده توسط اسرائیل می‌داند متکی است.
«کنست» (پارلمان رژیم صهیونیستی ) در سال 1981 میلادی این منطقه را جزو اسرائیل اعلام کرد.
اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد نیز در قطعنامه 497 خود در سال 1981، به صورت کاملاً شفاف، حاکمیت اسرائیل بر جولان سوریه را نپذیرفته و از تل آویو خواسته اند که قانون الحاق جولان را لغو کند.
روسیه، ایران، ترکیه، آلمان و بسیاری دیگر از کشورها با موضع ترامپ درباره جولان سوریه مخالفت کرده اند.
اقدام آمریکا در حمایت از الحاق جولان به اراضی تحت اشغال رژیم صهیونیستی، پس از آن روی می دهد که دولت ترامپ، 24 اردیبهشت سال 1397 در اقدامی تحریک آمیز، سفارت ایالات متحده را از تل آویو به قدس اشغالی منتقل کرد.
خاورم*9469**1651

نظر شما