شناسهٔ خبر: 31916648 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: دولت.آی‌آر | لینک خبر

مدیر کل انجمن های خیریه حوزه سلامت خبر داد:

اعلام آمادگی سازمان های مردم نهاد برای خدمت رسانی به مناطق سیل زده

مدیر کل انجمن های خیریه حوزه سلامت از اعلام آمادگی سازمان های مردم نهاد برای خدمت رسانی به مناطق سیل زده خبر داد و گفت: بسیجی با حضور گروه های داوطلب متخصص از سوی سمن ها و انجمن های خیریه بیماران خاص برای خدمت رسانی در مواقع بحران تشکیل می شود.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از وبدا، دکتر مصطفی جمالی، با اشاره به تجربه همکاری و فعالیت سازمان های مردم نهاد و انجمن های خیریه بیماران خاص در ارائه خدمت به مناطق زلزله زده کرمانشاه، گفت: موسسات خیریه و خیرین حوزه سلامت در زلزله کرمانشاه به بازسازی و نوسازی در مناطق زلزله زده پرداختند و انجمن های خیریه بیمارانی مثل ام اس و اوتیسم هم به این بیماران خدمات درمانی ارائه دادند و در طی ارائه این خدمات، بیماران جدید نیز شناسایی شدند که تحت پوشش انجمن های خیریه بیماری ها قرار گرفتند.

 

مدیر کل انجمن های خیریه حوزه سلامت با اشاره به تشکیل ستاد بحران از سوی سازمان های مردم نهاد، گفت: تجربه موفق همکاری و خدمت رسانی سمن ها به مناطق زلزله زده کرمانشاه، باعث شد آماده خدمت رسانی به مناطق سیل زده باشیم و در این راستا از موازی کاری پرهیز می شود و می توان در مواقع بحران از ظرفیت سمن ها برای خدمت رسانی استفاده کرد.

 

دکتر جمالی افزود: انجمن های خیریه بیماران خاص و همچنین سازمان های مردم نهاد در حوزه سلامت می توانند در مناطق سیل زده، به رصد کامل و ارائه خدمات به بیماران خود بپردازند و غربالگری های لازم را انجام دهند.

 

وی با اشاره به تشکیل بسیجی با حضور گروه های داوطلب متخصص از سوی سمن ها و انجمن های خیریه بیماران خاص برای خدمت رسانی در مواقع بحران، گفت: این بسیج با محوریت وزارت بهداشت خواهد بود و طبق سیاست های وزارت بهداشت  فعالیت خود را خواهند داشت.

 

مدیر کل انجمن های خیریه حوزه سلامت با اشاره به برگزرای نشستی با خیرین حوزه سلامت، گفت: در این نشست مقرر شد تا خیرین در بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده کمک و همکاری کنند و نقش خود را ایفا کنند و از سوی دیگر، تمهیدات لازم از سوی جمعیت هلال احمر، استانداری، وزارت کشور و دانشگاه علوم پزشکی گلستان صورت گرفته است./

نظر شما