شناسهٔ خبر: 31916619 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

بادامچیان:

اعضای حزب مؤتلفه اسلامی برای امدادرسانی به سیل‌زدگان بسیج شوند

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی بر لزوم بسیج اعضای حزب مؤتلفه اسلامی برای امدادرسانی بهتر به مردم آسیب‌دیده از سیل تأکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش حوزه احزاب گروه سیاسی خبرگزاری آنا، اسدالله بادامچیان دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی در پیامی خطاب به سیدحسن سیدی دبیر این حزب در استان گلستان، با ابراز تأسف عمیق از صدمات وارده بر مردم شریف استان گلستان، بر لزوم همراهی همگانی و به‌ویژه اعضای حزب برای امدادرسانی بهتر به مردم آسیب‌دیده از سیل و تلاش برای جبران خسارات وارده تأکید کرد.

در پی حادثه سیل ویران‌گر در استان‌های گلستان و مازندران، رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی با ابراز تأسف عمیق از خسارات وارده، تأکید کرده بودند: «کمک‌های مردمی و ورود دستگاه‌های عمومی به عرصه‌ امداد و جبران خسارت‌ها وظیفه مهمی است که می‌تواند گوشه‌ای از آلام آن مردم عزیز را برطرف کند. همه وظیفه داریم به کمک سیل‌زدگان در همه‌ استان‌های کشور بشتابیم».

سیدحسن سیدی در گفتگویی در این رابطه با اشاره به تقویت حضور نیروهای مردمی برای یاری به سیل‌زدگان، گفت: در شرایط فعلی خط راه آهن را منفجر کرده‌اند و اقدام دیگری نیز برای تخلیه آب از منطقه آق‌قلا انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: نکته مهم این است که تدابیر لازم از سوی مسئولان مربوطه انجام نشده بود. به‌عنوان نمونه با توجه به اینکه در دهه 70 نیز در همین منطقه سیل داشته‌ایم، باید در اجرای راه‌آهن این دقت انجام می‌شد که مسیر راه‌آهن سد عبور آب نشود و پل‌های لازم برای تخلیه آب در چنین مواقعی در نظر گرفته می‌شد.

سیدی دبیر استان گلستان حزب مؤتلفه اسلامی افزود: در خصوص برخی زمینه‌های منجر به تشدید آسیب‌ها در این سیل، سازمان بازرسی کل کشور چندبار اخطار داده بود، اما به آن توجه نکرده بودند و انتظار می‌رود با توجه به دستور اخیر رئیس قوه قضائیه، به این کوتاهی‌ها رسیدگی شود.

وی به عدم لایروبی رودخانه اشاره کرد که در صورت اقدام به‌موقع، کشش تخلیه آب از منطقه را بیشتر می‌کرد و از شدت آسیب‌ها می‌کاست.

سیدی تصریح کرد: در مهندسی منطقه تدابیر لازم در نظر گرفته نشده است و عدم آینده‌نگری موجب این حجم خسارات شد. انتظار آن است که ضمن رسیدگی به مقصران حادثه کنونی و اقدام برای رفع خسارات، برای جلوگیری از حوادث مشابه در آینده نیز تدابیر کافی در نظر گرفته شود.

انتهای پیام/4079/

نظر شما