شناسهٔ خبر: 31916430 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

«ترزا می» برای استعفا شرط گذاشت

نخست‌وزیر انگلیس خطاب به برخی نمایندگان پارلمان این کشور گفته که تنها به یک شرط حاضر است به خواست آن‌ها مبنی بر کناره‌گیری از قدرت تن دهد.

صاحب‌خبر -

«ترزا می» برای استعفا شرط گذاشتبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از رویترز، منابع آگاه می‌گویند «ترزا می‌» نخست‌وزیر انگلیس در دیدار با نمایندگان طرفدار برگزیت گفته است چنانچه آن‌ها با توافق به‌دست‌آمده میان وی و اتحادیه اروپا موافقت کنند، حاضر به استعفا خواهد شد.

ظاهراً وی این مطلب را حین گفت‌وگو با بوریس جانسون وزیر خارجه سابق انگلیس گفته است.

دیروز روزنامه ساندی تایمز اعلام کرد که ۱۱ وزیر کابینه لندن خواهان استعفای نخست‌وزیر ظرف ۱۰ روز هستند و حتی گمانه‌زنی برای انتخاب جانشین وی را نیز آغاز کرده‌اند.

شرط «ترزا می‌» درحالی مطرح می‌شود که روز ۲۱ اسفند، مجلس عوام انگلیس برای بار دوم طی چهار ماه گذشته، با توافق پیشنهادی ترزا می‌مخالفت کرد حال آنکه فردای آن روز نیز، به هرگونه خروج انگلیس از اتحادیه اروپا بدون حصول توافق، رأی منفی داد- اقدامی که بلاتکلیفی پارلمان انگلیس در باب موضوع برگزیت را بیش از پیش عیان می‌کند.

این در حالی است که اتحادیه اروپا با تعویق برگزیت تا ۲۲ ماه می‌مشروط به اینکه توافق برگزیت در انگلیس ظرف هفته آینده به تصویب برسد موافقت کرده است.

انتهای پیام/ 151

نظر شما