شناسهٔ خبر: 31916322 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: طرفداری | لینک خبر

پیرلو: یوونتوسِ این فصل از بارسلونا قوی‌تر است؛ بی رقیب بودن در سری آ به یوونتوس ضربه نمی‌زند

علیرضا نجاتی

اسطوره فوتبال ایتالیا می گوید با حذف تیم های مادریدی، یوونتوس برای قهرمانی در اروپا شانس خوبی دارد.

صاحب‌خبر -

طرفداری- آندره آ پیرلو، هافبک سابق میلان، یوونتوس و تیم ملی ایتالیا که اخیرا در دیدار اسطوره های میلان و لیورپول شرکت کرد، مصاحبه ای با گاتزتا دلو اسپورت انجام داد که بخش نخست آن را می خوانیم.

آیا انتظار چنین عملکرد خوبی از کریستیانو رونالدو در یوونتوس را داشتید؟

وقتی در 33 سالگی دنیایتان را تغییر می دهید یعنی انگیزه هایتان در بالاترین حد ممکن قرار دارد و فقط باید با محیط جدید تطبیق یابید. رونالدو نیز به طور کامل و خیلی سریع با زندگی و بازی در ایتالیا تطبیق یافته است. 

نظرتان درباره کامبک یوونتوس برابر اتلتیکو مادرید؟

 وقتی تیمی قدرتمند باشد و با تمام جزییات لازم در یک مسابقه حاضر شود، می تواند پیروز شود. ذهنیت خوب نیز مهم است. یوونتوس در تورین، آن تیمی که در مادرید بازی کرد نبود و آن ها برای پیروزی باید این موضوع را درک می کردند. 

یوونتوس بهتر است با سه مدافع بازی کند یا چهار مدافع؟

 این موضوع به بازی بستگی دارد. استفاده از سه مدافع در بازی با اتلتیکو مادرید عالی بود و برابر تیمی با سه مهاجم، استفاده از چهار مدافع بهتر است. استفاده از سه مدافع به معنای این نیست که تیم به اندازه کافی تهاجمی نیست. بلکه تهاجمی بودن در این سیستم به نفوذ وینگ بک ها بستگی دارد.

شانس یوونتوس برای فتح لیگ قهرمانان چه اندازه است؟

 برای قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا، اتفاقات خاصی باید رخ دهد. در مورد یوونتوس، آن ها تیمی را حذف کردند که می خواست در فینال خانگی به میدان برود و رئال مادرید نیز از مسابقات حذف شده است. آژاکس قرعه خوبی برای یوونتوس بود. آن ها دو بازی خوب برابر رئال مادرید انجام دادند اما من به ندرت رئال مادرید را این گونه آشفته دیده بودم. یوونتوس برابر آژاکس این گونه بی نظم نخواهد بود و می تواند از نظر فیزیکی، آژاکس را نابود کند. بارسلونا و منچسترسیتی رقبای اصلی یوونتوس در لیگ قهرمانان هستند. از نظر من، یوونتوس قوی تر از بارسلونا است و البته منچسترسیتی هم تیم خطرناکی است.

آیا بی رقیب بودن یوونتوس در سری آ به این تیم ضربه می زند؟

 آن هایی که می گویند سلطه یوونتوس بر سری آ به این تیم ضربه می زند در اشتباه هستند. سطح بالای یوونتوس باید سایر تیم های سری آ را به تقویت شدن مجبور کند. به علاوه، یوونتوس موفقیت در اروپا را هدف قرار داده و هر تیم ایتالیایی که در اروپا خوب کار کند، به نفع کل فوتبال ایتالیا کار کرده است.

نظرتان درباره درخشش مویزه کین و دعوت نشدن بالوتلی: 

 بالوتلی در حال بازگشت به فرم خوبی است و می خواهد دوباره در تیم ملی ایتالیا بازی کند اما اکنون بازی دادن به مویزه کین کار درستی است و او نشان داده که می تواند رویش حساب کرد. کین با بازی کردن و گلزنی، اعتمادی که مانچینی به او کرد را از بین نبرد.

 بخش دوم مصاحبه پیرلو: میلانِ گتوزو زیبا بازی می کند و انتظارش را نداشتم؛ ایکاردی اگر همچنان بازی نکند دیگر چه کسی او را خواهد خواست؟

نظر شما