شناسهٔ خبر: 31916175 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

محدودیت تردد در گردنه های برفگیر همدان اعمال شد

همدان- ایرنا- معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای همدان گفت: ریزش سنگین برف و لغزنده شدن جاده ها موجب ایجاد محدودیت مقطعی تردد در برخی از گردنه های برفگیر و سخت گذر استان برای تریلی ها شده است.

صاحب‌خبر -

حمید پرورشی خرم روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ریزش برف از بامداد امروز در بسیاری مناطق مرتفع این استان آغاز شده و همچنان ادامه دارد.
وی اضافه کرد: برف بسیاری از گردنه ها و جاده های کوهستانی از جمله اسدآباد، همه کسی، رسول آباد، سوباشی، کیتو، قهورد، آوج گرمک، آورزمان، دولایی تویسرکان، گردنه زاغه، توره و سرخ آباد را فرا گرفته است.
معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای همدان بیان کرد: شدت ریزش برف به حدی سنگین است که دید افقی را تا حد قابل توجهی کاهش داده و برخی خودروها از ادامه حرکت بازماندند.
پرورشی خرم ادامه داد: به علت لغزنده بودن جاده ها، به صورت مقطعی در برخی از مسیرها نظیر گردنه اسدآباد و همه کسی محدودیت تردد برای تریلی ها ایجاد شد.
وی بیان کرد: راهداری همدان احتمال ریزش برف و باران در نخستین روزهای فصل بهار را پیش بینی کرده بود بنابراین امکانات مورد نیاز برای جلوگیری از هر گونه راه بندان مهیا است.
معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای همدان گفت: 516 نیروی انسانی و 285 دستگاه ماشین راهداری از جمله لودر، گریدر، کامیون نمک پاش و برف روب عملیات برفروبی و پاکسازی را انجام دادند.
پرورشی خرم افزود: شن و نمک مورد نیاز در 34 راهدارخانه همدان ذخیره و راهدارخانه های استان برای اسکان موقت تجهیز شده است.
گفتنی است؛ همدان 45 گردنه برفگیر و سخت گذر به طول 245 کیلومتر دارد که مهمترین آنها گردنه اسدآباد است.
7526/2090

نظر شما