شناسهٔ خبر: 31916007 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

کردستان میزان جشنواره موسیقی کردی

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از برگزاری هفتمین جشنواره موسیقی کردی در سنندج خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، جلال قلعه شاخانی امروز در جلسه هماهنگی برگزاری هفتمین جشنواره موسیقی کردی در سنندج گفت: این جشنواره به منظور فراهم کردن زمینه مناسب برای ترویج گنجینه ارزشمند موسیقی کُردی و ارج گذاری به تلاش هنرمندان حوزه موسیقی برگزار خوهدشد.

وی با بیان اینکه این جشنواره در ۲ بخش رقابتی و جنبی برگزار می‌شود، افزود: بخش رقابتی شامل آواز و نوازندگی و بخش جنبی نیز شامل اجرای گروه‌های موسیقی است که از امروز تا ٨ فروردین ٩٨ در سنندج به اجرای موسیقی خواهند پرداخت.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با بیان اینکه ٩٣ اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد، بیان کرد: بعد از بازبینی آثار رسیده در بخش پایانی و رقابتی هفتمین جشنواره موسیقی کردی ۵۷ نفر به بخش نهایی این جشنواره راه یافتند که در بخش‌های تکنوازی، ساز تنبور، ساز تنبک و ساز دیوان با هم رقابت خواهند کرد.

قلعه شاخانی ادامه داد: در بخش رقابتی در طول زمان برگزاری جشنواره ١٢ نفر در بخش تکنوازی شامل شمشال، نرمه نای، سرنا، دهل، دایره، دو تار، کمانچه، آواز، ١٩ نفر در بخش ساز تنبور، ١٣ نفر در بخش ساز دیوان و ١٢ نفر در بخش ساز تنبک در رده‌های سنی الف، ب. و ج. در مجتمع فرهنگی هنری فجر سنندج رقابت می‌کنند.

وی با اشاره به مکان برگزاری این جشنواره بیان کرد: بخش رقابتی جشنواره در مجتمع فجر و بخش جنبی شامل اجرای گروه‌های هنری در مجتمع امام خمینی سنندج برگزار خواهد شد.

وی کوباک را حامی این جشنواره اعلام کرد و افزود: در طول روز‌های برگزاری جشنواره هر شب دو گروه موسیقی منتخب به یاد یکی از بزرگان موسیقی کُردی برنامه اجرا می‌کنند.

انتهای پیام/ع

کردستان میزان جشنواره موسیقی کردی

نظر شما