شناسهٔ خبر: 31915434 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

شمار گردشگران البرز 49 درصد افزایش یافت

کرج - ایرنا - مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان البرز اعلام کرد که از آغاز سفرهای نوروزی (25 اسفندماه 97 ) تاکنون ، شمارگردشگران این استان نسبت به مدت مشابه سال قبل 49 درصد افزایش نشان می دهد.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام و المسلمین فخرالدین صابری روز دوشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از ابتدای تعطیلات نوروزی تا کنون هشت هزارو 269 نفر در استان البرز از مکان های تاریخی استان بازدید به عمل آورده اند که در مقایسه با سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است.
وی ادامه داد: سال گذشته در این مدت پنج هزارو 542 نفر از مکان های تاریخی و گردشگری استان دیدن کردند.
صابری خاطر نشان کرد: اجرای آیین های نوروز خوانی ، برگزاری جشنواره ها و نوروزگاه ها در مکان های تاریخی و طبیعی استان البرز موجب افزایش شمار گردشگران شده است.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری البرز گفت: از ابتدای تعطیلات نوروزی ، کاخ تاریخی سلیمانیه کرج ، کاخ مروارید در مهر شهر و کاروانسرای عباسی پذیرای گردشگران،مسافران نوروزی و مردم البرز هستند.
این مسئول اظهار داشت: برگزاری برنامه نوروزگاه در محوطه باستانی تپه ازبکی با اجرای موسیقی محلی، رقص محلی، جنگ شادی و دایر شدن 2 غرفه صنایع دستی از ساعت 9 تا 19 هر روز از مهم ترین فعالیت ها برای جذب گردشگران است .
استان البرز دارای حدود 500 اثر تاریخی و طبیعی شناسایی شده است که تا کنون 271 آثار آنها به ثبت ملی رسیده است.
7410/ 6155

نظر شما