شناسهٔ خبر: 31915171 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دولت چین، دخالت خود را در صنعت و تولید کشورش کاهش می دهد

تهران - ایرنا - وزیر صنعت چین روز دوشنبه از کاهش دخالت های مستقیم دولت در بخش صنعت و تولید این کشور که موضوع اصلی شکایت های واشنگتن در جنگ تجاری از چین بود ، خبر داد.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری رویترز روز دوشنبه به نقل از «میائو وی» وزیر صنعت و فناوری اطلاعات چین نوشت: « ما به تدریج دخالت های مستقیم و مدیریت های کوچک دولت را در بخش صنعت کاهش خواهیم داد تا به بازار اجازه دهیم درباره تخصیص موثر منابع تصمیم گیری کند و صنعت تولید را توسعه ببخشد.»
بر اساس این گزارش وی که در 'انجمن توسعه چین' سخن می گفت ، افزوده ، اما چین همچنان به تشویق تولیدات با کیفیت و ارزش بالا ادامه خواهد داد.
میائو در این سخنرانی به برنامه 'ساخت چین 2025' اشاره ای نکرد؛ یعنی برنامه ای که برای کمک به چین در راستای پیشی گرفتن از رقبای جهانی در زمینه تکنولوژی های پیشرفته همچون روباتیک، هوافضا و هوش مصنوعی طراحی شده است.
واشنگتن چین را تهدید کرده است که اگر شیوه کار خود را در مسائل مربوط به یارانه های صنعتی به مالکیت معنوی تغییر ندهد، مجبور به اقدام علیه چین خواهد شد.
همچنین گفته شده است که دولت های محلی چین به دنبال ایجاد موتورهای جدید رشد صنعتی با توسعه فن آوری های نوین مانند وسایل نقلیه انرژی جدید و هوش مصنوعی هستند.
به گفته میائو حرکت بعدی دولت چین پیاده سازی سیاست هایی مانند کاهش مالیات و بهبود حفاظت از حقوق مالکیت معنوی است تا بخش تولید عمومی به طور کامل آزاد شود.
مقامات آمریکا تایید کرده اند که هفته آینده برای پایان دادن به جنگ تجاری دو کشور به چین سفر خواهند کرد؛ مقامات چین نیز اوایل ماه آوریل سال جاری میلادی برای مذاکرات بیشتر به واشنگتن خواهند رفت.
در حاشیه نشست گروه 20 در آرژانتین سران دو کشور چین و آمریکا بر سر آتش بس تجاری 90 روزه توافق کردند، اکنون دو کشور قصد دارند به راه حلی ماندگارتر در زمینه تعرفه‌های گمرکی دست یابند.
**آساق**9470**1104**

نظر شما