شناسهٔ خبر: 31915007 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا قدیمی | لینک خبر

نتیجه تحقیقات جنجالی "بازرس مولر": رد فرضیه تبانی ستاد انتخاباتی ترامپ با روسیه

نتایج تحقیقات "بازرس مولر" بازرس ویژه رسیدگی به پرونده جنجالی ارتباطات ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ با دولت روسیه 2 روز پیش از سوی "ویلیام بار" دادستان کل ایالات متحده آمریکا، به کنگره آمریکا تقدیم شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش عصرایران، در پی گذشت نزدیک به 2 سال – 22 ماه - از زمان آغاز تحقیقات این پرونده جنجالی، بازرس "رابرت مولر" در گزارش نهایی خود احتمال تبانی ستاد انتخاباتی ترامپ با دولت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا را رد کرده است.

این خبر خوبی برای ترامپ و دولت اوست. ترامپ بلافاصله پس از جمع‌بندی گزارش و ارسال نامه دادستان کل آمریکا به کنگره، در بیانیه‌ای تاکید کرده است:" این نتیجه‌گیری یک تبرئه تمام عیار بود... شرم آور است که کشور و رییس جمهوری باید متحمل چنین چیزی می‌شد، جریانی که حتی پیش از انتخاب من شروع شده بود. شروع این ماجرا غیرقانونی بود."

در نامه‌ای که از سوی "ویلیام بار" دادستان کل ایالات متحده آمریکا به کنگره ارسال شده تاکید شده نتایج تحقیقات نشان نمی‌دهد که ترامپ مرتکب جرمی شده است، هر چند که او تبرئه نیز نمی‌کند و در عین حال تاکید ندارد که اتهامات حتی در حد تخلف هم باشد.

در نامه دادستان کل به کنگره تاکید شده که در گزارش رابرت مولر مستنداتی از دخالت‌های روسیه در روند انتخابات 2016 آمریکا آورده شده است. گفتنی است این گزارش به دلیل بخش‌هایی محرمانه احتمالا به صورت کامل منتشر نخواهد شد.

پس از رد احتمال تبانی و حتی احتمال تخلف ستاد انتخاباتی ترامپ، حالا این هواداران ترامپ هستند که دست بالا را گرفته و از شخصیت‌های حزب دموکرات که طی 2 سال گذشته اتهاماتی را علیه ترامپ مطرح کرده بودند، می‌خواهند از ترامپ عذرخواهی کنند.

با این حال بسیاری ازشخصیت‌های برجسته حزب دموکرات در کنگره آمریکا اعلام کرده اند با توجه به عدم تبرئه کامل ترامپ در این گزارش، آنها هنوز مطمئن نیستند که او و ستاد انتخاباتی‌اش در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آلت دست روسیه نشده باشند.

طی 2 سال گذشته دهها نفر از اعضای ستاد انتخاباتی ترامپ و مقامات منصوب او در مظان اتهام احتمال تبانی و ارتباطات مخفیانه با دولت روسیه قرار گرفته‌اند.

در آخرین مورد از تخلفات اعضای ارشد ستاد انتخاباتی ترامپ که البته ارتباطی به پرونده دخالت روسیه در انتخابات 2016 نداشته است، محکوم شدن "پل مانافورت" رییس ستاد انتخاباتی ترامپ به 47 ماه حبس به جرم فرار مالیاتی و تخلفات بانکی، بوده است.

 

 

 

 

نظر شما