شناسهٔ خبر: 31914505 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

نماینده محافظه‌کار: اعتماد به «ترزا مِی» در کابینه و حزب از بین رفته است

R1036247/P/S8,89/CT10

یک نماینده محافظه کار انگلیس که از برگزیت سخت حمایت می‌کند، بر این باور است که اعتماد وزرای ارشد کابینه و نمایندگان حزب محافظه کار نسبت به نخست وزیر انگلیس از بین رفته و وی باید استعفا کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، اندرو بریجن نماینده محافظه کار انگلیس در مصاحبه با شبکه اسکای نیوز تاکید کرد: وزرای ارشد کابینه ، نمایندگان و اعضای حزب محافظه کار اعتماد خود را نسبت به ترزا می نخست وزیر از دست داده اند و او باید از قدرت کناره گیری کند.

 

وی در ادامه افزود: امیدوارم کابینه انگلیس به نخست وزیر بگوید که بازی دیگر تمام شده است. تصور می کنم نخست وزیر دیگر از اعتماد حزب محافظه کار و وزرای ارشد کابینه برخوردار نیست.

این نماینده محافظه کار اظهار داشت: من خواستار برگزاری انتخابات سراسری جدیدی هستم تا نمایندگانی انتخاب شوند که حمایت بیشتری از برگزیت به عمل آورند. ولی من از هر گونه تلاش حزب کارگر برای سرنگونی دولت نیز حمایت نخواهم کرد.

با گذشت سه سال از بحث و جدال های گسترده بر سر برگزیت، هنوز به درستی مشخص نیست که آیا بریتانیا در زمان مقرر یعنی 29 مارس 4 روز آینده چگونه می خواهد به این بحران سیاسی پایان داده و از اتحادیه اروپا خارج شود.

رسانه های خبری انگلیس نیز از تشدید فشارها بر ترزا می برای کناره گیری از قدرت خبر می دهند.

در حالی که بریتانیا و سیاستمدارانش به شدت بر سر برگزیت اختلاف نظر دارند، اکثر سیاستمداران بر این باورند که لندن با مهمترین و راهبردی ترین تصمیم از زمان جنگ جهانی دوم روبرو شده است.

اگر انگلیس نتواند تا 29 مارس به توافق نهایی بر سر برگزیت با اتحادیه اروپا دست یابد، در نهایت مجبور به خروج بدون نظم از این اتحادیه خواهد شد.

در همه پرسی 2016 میلادی بیش از 17.4 میلیون نفر از رای دهندگان معادل 52 درصد کل شرکت کنندگان از برگزیت حمایت کردند و 16.1 میلیون نفر معادل 48 درصد نیز خواستار ادامه عضویت انگلیس در اتحادیه اروپا شدند.

انتهای پیام/

نظر شما