شناسهٔ خبر: 31914447 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

«ميراث چرچيل» از قاب هيسپان تي وي

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا- مستند «ميراث» با موضوع بررسي شخصيت وينستون چرچيل سياستمدار و نويسنده بريتانيايي از شبکه هيسپان تي وي پخش مي شود.
به گزارش آريا به نقل از روايط عمومي شبکه هيسپان تي وي، اين مستند، داستان زندگي چرچيل را روايت مي کند؛ فردي که در ادبيات سياسي به عنوان مردي موفق، سياستمدار و کاردان شناخته شده است، در حالي که مستندات، تصويري ديگر و به شدت سياه از ميراث وي به نمايش مي گذارد.
مستند «ميراث» در ابتدا به مسائلي مانند نقش چرچيل در قحطي بزرگ ايران و تلفات ميليون ها ايراني در جنگ جهاني اول، نقش وي در شکل دهي جوخه هاي مرگ در ايرلند شمالي و تاثير او در ريشه گرفتن حکومت سعودي مي پردازد.
اين مستند در ادامه به نقش اين سياستمدار در ايجاد رژيم صهيونيستي، حمايت از کودتاي 28 مرداد در ايران و حمايت وي از ديکتاتورهاي يونان و همدستي با آنها در سرکوب هاي خونين دهه 40 ميلادي در آتن اشاره دارد.
در ادامه مستند «ميراث» با اين واقعيت رو به رو مي شويم که اگرچه بريتانيا سعي در ارائه چهره اي درخشان از چرچيل در سراسر جهان دارد، اما مردم بريتانيا که اطلاعات بيشتري از وي دارند اغلب وي را به عنوان شخصي لاابالي و جنايتکار مي شناسند.
مستند «ميراث» (Legacy) به کارگرداني فرزاد فرزان محصول سال 2017 ، دوشنبه 5 فروردين ماه به وقت تهران به مدت 25 دقيقه از شبکه هيسپان تي وي در ساعت 16:30 پخش مي شود. تکرار اين مستند ساعت 21:30 به روي آنتن خواهد رفت.

نظر شما