شناسهٔ خبر: 31914421 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رئیس سازمان امداد و نجات در گفت و گو با ایرنا:

922 مصدوم انواع حوادث به مراکز درمانی منتقل شدند

تهران- ایرنا- رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال با بیان اینکه از روز 25 اسفند 97 تا پنجم فروردین جاری 2 هزار و 255 ماموریت امدادی در سراسر کشور انجام شده ، گفت: با تلاش امدادگران هلال احمر در رسیدگی فوری به حادثه دیدگان 922 مصدوم انواع حوادث به مراکز درمانی منتقل شدند.

صاحب‌خبر -

مرتضی سلیمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا با تشریح آخرین گزارش عملکرد نیروهای امدادرسان هلال احمر در اجرا و برگزاری طرح ملی امداد و نجات نورزوی از 25 اسفند تا ساعت 6 صبح روز پنجم فروردین این مطلب را عنوان کرد.
وی ادامه داد: در اجرای سلسله عملیات امدادی 113 هزار و 481 نفر از هموطنان و مسافران نوروزی امدادرسانی شدند که از این تعداد هزار و 345 نفر از حادثه دیدگان و متاثرین انواع حوادث از سوی امدادگران نجات یافتند که 180 مورد این عملیات نجات مربوط به (رهاسازی 280 مصدوم در سوانح ترافیکی) بوده است.
رئیس سازمان امداد و نجات توضیح داد: در مدت یادشده 10 هزار و 186 نفر از مسافران نوروزی از خدمات امداد و کمک های اولیه سرپایی در محل وقوع حوادث بهره مند شدند و به 10 هزار و 567 نفر دیگر نیز خدمات پزشکی (تست فشار و قند خون) ارائه شد.
سلیمی اضافه کرد: همچنین به 15 هزار و 204 نفر از متاثرین انواع حوادث خدمات اسکان اضطراری و موقت داده شد و چهار هزار و 69 نفر از مسافرین نوروزی نیز از خدمات اسکان عمومی بهره مند شدند.
وی با تشریح آخرین آمار عملکرد نیروهای امدادرسان هلال احمر در پوشش امدادی حوادث جوی از چهارم تا پنجم فروردین ١٣٩٨ ساعت ٦ صبح اظهار داشت: در 24 ساعت گذشته هموطنان و مسافران نوروزی فصل بهار در ١٣ استان (آذربایجان شرقی، ایلام، خراسان شمالی و جنوبی، خوزستان، سیستان و بلوچستان، فارس، کرمان، گلستان، لرستان، مازندران و هرمزگان) متاثر از حوادث جوی و اقلیمی بوده اند.
وی گفت: با تلاش نیروهای امدادی هلال احمر در مدت یادشده به ٣٤ شهر، روستا، مناطق عشایرنشین و محور های کوهستانی امدادرسان شد که طی این سلسله عملیات امدادی هزار و 531 نفر از خدمات امداد و کمک های اولیه بهره مند، 200 نفر در پایگاه‌های امداد و نجات، مساجد و نظایر آن اسکان اضطراری و موقت یافتند و 18 نفر هم از متاثر ین و آسیب دیدگان از حوادث به مناطق امن منتقل شدند.
این مقام مسئول در جمعیت هلال احمر از رهاسازی خودرو 21 دستگاه خودرو از برف خبر داد و گفت: این سلسله عملیات امدادی در 24 ساعت گذشته توسط ٤٣تیم متشکل از (142 نفر امدادگر و نجاتگر) در سراسر کشور انجام شده است.
سلیمی افزود: همچنین در 24 ساعت گذشته، ٢٩دستگاه چادر امدادی، ٥١٤ تخته پتو، ٤٠٩ تخته موکت، ٦٩٦ کیلوگرم نایلون در بین متاثران انواع حوادث جوی و اقلیمی توزیع شد.
اجتمام*7029*3229*

نظر شما