شناسهٔ خبر: 31913223 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مراسم روز ارتش پاکستان برای آمریکا و هند پیام داشت

تهران- ایرنا- نشریه 'دیفنس نیوز' نوشت، مراسم امسال روز ارتش پاکستان حامل این پیام به آمریکا و هند بود که اسلام آباد تنها نیست و در آرزوی همکاری بیشتر با متحدان منطقه ای است.

صاحب‌خبر -

به نوشته این نشریه که مقر آن در ویرجینای آمریکاست، مراسم روز ارتش پاکستان در تاریخ 23 مارس(3 فروردین) با حضور اشخاص برجسته ای مانند 'ماهاتیر محمد'، نخست وزیر مالزی، 'ذاکر حسن اف'، وزیر دفاع آذربایجان و 'شیخ محمد بن عیسی بن سلمان آل خلیفه'، فرمانده گارد ملی بحرین حضور داشتند.
آذربایجان و مالزی از مشتریان جنگنده های 'JF-17' چین- پاکستان محسوب می شوند و بحرین نیز به تازگی به اولین مشتری خودروهای زرهی جنگی طراحی شده از سوی گروه پاکستانی کاوالیر تبدیل شده است.
چین، عربستان، سریلانکا و ترکیه از دیگر کشورهای شرکت کننده در مراسم روز ارتش پاکستان بودند و چین و ترکیه هواپیماهایی را نیز برای شرکت در این مراسم اعزام کرده بودند.
حضور خارجی ها در این مراسم که کمی پس از شروع تنش جدید بین پاکستان و هند برگزار شد، نشان داد اسلام آباد تنها نیست و در آرزوی همکاری بیشتر با متحدان منطقه ای است.
به گفته 'کمال عالم'، عضو اندیشکده مطالعات امنیتی و دفاعی انگلیس، پاکستان به اتحادیه دفاعی منطقه ای می اندیشد که شامل خرید، تولید مشترک و فروش ادوات نظامی باشد. اسلام آباد به دنبال فراتر رفتن همکاری نظامی ترکیه و چین از 'JF-17' و هلی کوپترهای جنگی است.
روابط هند و پاکستان در پی حمله انتحاری 25 بهمن گروه تروریستی جیش محمد به نظامیان هندی در پولوامای کشمیر و کشتن 40 نفر آنها متشنج شد. هند به تلافی این حمله پایگاه این گروه تروریستی در خاک پاکستان را بمباران کرد.
مخالفت چین باعث شده تاکنون تلاش هند برای درج نام 'مسعود اظهر' در فهرست سیاه شورای امنیت سازمان ملل به جایی نرسد.
آساق**1088 **1600

نظر شما