شناسهٔ خبر: 31911917 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اسکان مسافران نوروزی در شاهرود از12 هزارتن گذشت

شاهرود - ایرنا - مدیر آموزش و پرورش شاهرود گفت : از آغاز تعیطلات نوروزی تا کنون 12 هزارو900 تن مسافر در مدرسه های این شهرستان اسکان یافتند که 65 درصد آن ها را فرهنگیان تشکیل می دهند.

صاحب‌خبر -

سید محمد موسوی دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : بیشترمسافران متقاضی اسکان در ایام نوروز زائران امام هشتم (ع) هستند که آموزش و پرورش برای اسکان آن ها خدمات رسانی می کند.
شهرستان شاهرود با بهره مندی از آثار پرشمار تاریخی که بسیاری از آنها از شهرت منطقه ای و جهانی برخوردارند در انتظار گردشگران و مسافران نوروزی است .
این شهرستان در مسیر جاده تهران - مشهد و درمیانه راه زایران بارگاه قدسی امام هشتم (ع ) قرار گرفته و ازمواهب طبیعی چون تفرجگاهها و چشم اندازهای بکر بهره مند است .
تا کنون بیش از 70 بنای تاریخی و باستانی این شهرستان در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است .
وجود مناطق زیست محیطی و حفاظت شده خارتوران و خوش ییلاق که گونه های کمیاب جانوران و پرندگان کمیاب در شرف انقراض از جمله گورخرآسیایی ، یوزپلنگ و زاغ بور را در خود جای داده همه ساله در ایام نوروزمشتاقان زیادی را از اقصی نقاط داخل و خارج کشور بسوی خود می کشاند.
نوروز امسال 60 واحد آموزشی ، 445 کلاس درس، 23 نمازخانه مدارس ، 4 مرکز رفاهی به ظرفیت 40 سوییت و 2 سالن ورزشی برای اسکان مسافران و زائران علی بن موسی الرضا (ع) آماده شده است.
همچنین برای شرایط بحرانی وافزایش مسافر نیز سه مدرسه و یک سالن ورزشی پیش بینی شده و در اختیار مسافران قرار خواهد گرفت.
در تعطیلات نوروزی گذشته بیش از 30 هزار نفر از هموطنان از اقامتگاه های آموزش و پرورش شاهرود استفاده کردند.
7359/6167

نظر شما