شناسهٔ خبر: 31911836 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

کشته شدن ۲۰ سرباز سعودی در حمله نیرو‌های یمنی

نیروهای یمنی از کشته شدن بیش از ۲۰ نفر در حمله به پایگاه‌های سعودی در منطقه جیزان در جنوب عربستان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رسمی یمن «سبا»، جنبش انصارالله روز یکشنبه اعلام کرد بیش از ۲۰ نفر از نیرو‌های ارتش عربستان در حمله نیرو‌های یمنی به پایگاه‌های نظامی سعودی در منطقه جیزان در جنوب عربستان کشته شدند.

سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن در این خصوص گفت: در عملیات منحصر به فرد ارتش و کمیته‌های مردمی یمن، بیش از ۲۰ نفر از عناصر ارتش سعودی کشته، ده‌ها نفر از جمله برخی فرماندهان ارتش عربستان زخمی شدند و ۵ خودروی نظامی منهدم و مقداری تجهیزات نظامی عربستان به غنیمت گرفته شد.

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن در گفتگو با خبرگزاری سبا تصریح کرد: پس از عملیات رصد دقیق تجمعات و تحرکات ارتش سعودی، یگان‌های ویژه از نیرو‌های مسلح ما، یک عملیات تهاجمی نظامی را از چند جهت به انجام رساندند و چندین پایگاه دشمن را در شرق کوه ام بی سی، صفه و دو روستای «القیمه» و «صیابه» و شماری از مناطق مجاور هدف قرار دادند.

وی در ادامه گفت: پیش از این عملیات، یک فروند موشک زلزال بطور مستقیم شلیک شد و رزمندگان ما دشمن سعودی را با این عملیات منحصر به فرد که نوعی سردرگمی و وحشت در محافل سعودی پدید آورد، غافلگیر کردند و بقیه نیرو‌های سعودی پا به فرار گذاشتند.

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن همچنین گفت: ده‌ها جسد کشته شدگان عربستانی همچنان در پایگاه‌هایی که نیرو‌های سعودی در آن حضور داشتند، افتاده است و دشمن سعودی نتوانسته با وجود پشتیبانی هوایی، آن اجساد را با خود بیاورد.

یحیی سریع همچنین اعلام کرد این عملیات پیروزمندانه از سوی الاعلام الحربی مستند شده و تا ساعات آینده پخش می‌شود.

هنوز عربستان هیچ واکنش رسمی در خصوص این مسئله از خود نشان نداده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما