شناسهٔ خبر: 31911783 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

برگزاری جشنواره بزرگ موسیقی و آوا‌های اصیل کردی با حضور هنرمندان

جشنواره بزرگ موسیقی و آوا‌های اصیل کردی با حضور هنرمندانی از استان‌های کرمانشاه، کردستان و ایلام، ۹ فروردین در روستای کرتویج کندوله برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،یاورعبیری مدیر اجرایی جشنواره بزرگ موسیقی و آوا‌های اصیل کردی از برنامه ریزی برای اجرای جشنواره بزرگ موسیقی و آوا‌های اصیل کردی خبر داد و گفت : این جشنواره قرار است توسط اقامتگاه بوم گردی آرتین دینور، ۹ فروردین در روستای کرتویج برگزار شود.

وی بابیان اینکه در این جشنوراه هنرمندان مطرح عرصه موسیقی استان اجرای برنامه خواهند داشت، گفت : علاوه برهنرمندان کرمانشاهی، تاکنون ۱۰ گروه موسیقی از استان‌های کردستان و ایلام برای حضور در این جشنواره اعلام آمادگی کرده اند.

مدیراجرایی جشنواره بزرگ موسیقی اصیل کردی اعلام کرد: در این جشنواره اجرای ساز‌های تنبور، دف نوازی، ساز و دهل، چمری و ... به عنوان انواع موسیقی اصیل کردی و همچنین اجرای آئین‌های بومی را خواهیم داشت.

وی در ادامه بابیان اینکه با تور‌های گردشگری مختلفی برای حضور گردشگران در این جشنواره رایزنی انجام داده ایم، گفت: در کنار برگزاری جشنواره، برپایی نمایشگاه صنایع دستی و سوغات کرمانشاه همچون روغن حیوانی، بژی، نان ساجی و پخت انواع آش‌های محلی را برنامه ریزی کرده ایم.

مدیر اقامتگاه بوم گردی آرتین دینور همچنین از اجرای چهار جشنواره مختلف توسط این اقامتگاه طی سال ۹۷ خبرداد و گفت: خوشبختانه اجرای این جشنواره‌ها باعث افزایش آمار ورود گردشگران به بخش کندوله شده که این امر رونق اقتصادی و اشتغال زایی مناسبی را نیز برای مردم روستا در پی داشته است .

 

 

انتهای پیام/د

اقامتگاه بوم گردی آرتین دینور میزبان جشنواره موسیقی

 

نظر شما