شناسهٔ خبر: 31911626 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پاکستان : سلاح هسته ای برای استفاده نیست

اسلام آباد - ایرنا - سخنگوی ارتش پاکستان گفت که کشورش خیالی برای استفاده از سلاح هسته ای ندارد بلکه آن را یک ابزار برای بازدارندگی می داند.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، سرلشکر 'آصف غفور' در مصاحبه با خبرگزاری اسپوتنیک روسیه با اشاره به تنش های نظامی میان این کشور و هند همسایه شرقی خود گفته ، رویارویی نظامی دو کشور در آسمان به دنبال نقض حریم هوایی پاکستان از سوی جنگنده های هندی بود.
در ادامه این مصاحبه آمده است که او درباره نحوه استفاده از ظرفیت های هسته ای پاکستان گفته سلاح هسته ای ما ابزار بازدارندگی است و ما معتقدیم قدرت هسته ای که در اختیار پاکستان و هند قرار دارد عاملی برای جلوگیری از بروز جنگ واقعی میان دو کشور است.
سرلشکر آصف غفور افزوده ؛ سلاح هسته ای برای بازدارندگی است و استفاده از آن بستگی به انتخاب سیاسی دارد. یک کشور خرمند با داشتن توانایی هسته ای هرگز در مورد استفاده از آن صحبت نمی کند.
وی همچنین از نقش کشورهای ثالث برای میانجیگری بین پاکستان و هند با هدف تنش زدایی استقبال کرد.
سخنگوی ارتش پاکستان تاکید کرد که این کشور برای دفاع از خود از هیچ کاری دریغ نخواهد کرد.
وی همچنین با قدردانی از نقش روسیه در قبال فرآیند صلح افغانستان از پیشنهاد مسکو برای میانجیگری بین اسلام آباد و دهلی نو نیز قدردانی کرد.
حمله تروریستی بهمن ماه گذشته در کشمیر هند و متعاقب آن اتهام دهلی علیه اسلام آباد، باعث شد تا مرحله جدیدی از رویارویی میان دو کشور همسایه و هسته ای آغاز شود و این وضعیت تا جایی پیش رفت که هند یک حمله هوایی به پاکستان انجام داد و اسلام آباد نیز در واکنش به آن دو جنگنده هند را سرنگون کرد.
کشورهای مهم منطقه و جهان از جمله جمهوری اسلامی ایران ضمن ابراز تاسف از درگیری های به وجود آمده میان هند و پاکستان، دو کشور را به خویشتنداری دعوت کردند.
آساق*274**1104**

نظر شما