شناسهٔ خبر: 31911442 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

عراق، مصر و اردن بر لزوم مبارزه فراگیر با تروریسم تاکید کردند

تهران - ایرنا - سران مصر، عراق و اردن در نشست سه جانبه خود که در قاهره برگزار شد بر اهمیت مبارزه فراگیر با تروریسم و حامیانش تاکید کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز دوشنبه ایرنا ، نشست سه جانبه عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر، عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق و عبدالله دوم پادشاه اردن در قاهره با صدور بیانیه‌ای به کار خود پایان داد.
بر اساس این بیانیه سران سه کشور درباره تازه‌ترین تحولات منطقه بحث و تبادل نظر کردند و بر تصمیم خود برای همکاری و هماهنگی راهبردی برای بازگرداندن ثبات به منطقه، یافتن راه حل برای بحران‌هایی که تعدادی از کشور‌های عربی از جمله فلسطین ، سوریه ، لیبی و یمن با آن مواجه هستند ، تاکید کردند.
بیانیه قاهره همچنین بر اهمیت کامل شدن نبرد فراگیر علیه تروریسم و حامیان مالی و فکری آن به ویژه در سایه پیروزی عراق علیه گروه تروریستی داعش و فداکاری‌های ملت عراق در این راستا و همچنین پایان دادن به حضور داعش در سوریه تاکید کرده است.
سران مصر، عراق و اردن بر حمایت کامل خود از تلاش‌های عراق برای کامل کردن روند بازسازی، بازگشت آوارگان و تضمین حقوق شهروندان عراقی به موجب قطعنامه‌های شورای امنیت تاکید کردند.
منابع خبری عربی اعلام کردند ؛ سران سه کشور درباره تقویت همکاری اقتصادی از جمله تقویت وتوسعه مناطق صنعتی مشترک و همکاری در بخش‌های انرژی، زیرساخت، بازسازی، افزایش مبادلات بازرگانی و تقویت سرمایه گذاری‌های مشترک و توسعه روابط فرهنگی بحث و تبادل نظر کردند.
عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق روز شنبه سوم فروردین، اولین سفر خارجی خود را با دیدار از مصر انجام داده است، وی دیروز با عبدالفتاح السیسی رئیس جمهوری مصر دیدار کرد.
اهمیت این نشست که گفته می شود پادشاه اردن، ملک عبدالله دوم نقش میانجی را در برگزاری آن بر عهده داشته، از این جهت است که پیش از نشست اتحادیه عرب در تونس برگزار شد .
ناظرین امور منطقه می گویند ؛ برگزاری نشست قاهره در راستای هماهنگی مواضع و فراهم کردن زمینه ای برای بازگشت سوریه به جمع اعراب، اقدام مشترک عربی و بازگشت نقش عراق در منطقه، پس از سالها تمرکز بر روی مسائل داخلی است.
خاورم**1508

نظر شما