شناسهٔ خبر: 31911349 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

رحمانی به آنا خبر داد:

بارش برف و باران در اکثر استان‌های کشور/ کاهش تلفات جاده‌ای

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا از ترافیک سنگین در محور تهران- آمل و بارش برف و باران در اکثر استان‌های کشور خبر داد.

صاحب‌خبر -

نادر رحمانی در گفتگو با خبرنگار حوزه انتظامی گروه اجتماعی خبرگزاری آنا درباره وضعیت ترافیکی و جوی جاده‌های کشور با اشاره به بارش برف و باران در اکثر محورهای کشور اظهار کرد: توصیه پلیس راهور به رانندگان این است که به دلیل لغزنده بودن بیشتر محورهای کشور، حتماً هنگام رانندگی فاصله طولی با خودروی جلویی را حفظ کرده و با سرعت مطمئنه حرکت کنند تا در صورت توقف خودروی جلویی توانایی کنترل خودرو را داشته باشند. همچنین به دلیل شرایط جوی حاکم بر بیشتر جاده‌های کشور داشتن زنجیر چرخ برای تردد از محورهای برف‌گیر و وسایل گرمایشی الزامی است.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا ادامه داد: رانندگان حتماً از سالم بودن چراغ‌های خودروی خود مطمئن شوند چرا که برخی از جاده‌های کشور مه‌گرفته هستند و در این محورها کاهش دید وجود دارد.

وی گفت: اکنون بارش برف را در برخی از محورهای استان‌های البرز، تهران، اردبیل، آذربایجان‌غربی، آذربایجان‌شرقی، زنجان، قزوین، اصفهان، مازندران، همدان، لرستان، مرکزی، ایلام و چهارمحال و بختیاری شاهد هستیم، لذا افرادی که قصد تردد از محورهای استان‌های یاد شده را دارند حتماً به نکات ایمنی توجه کنند تا مشکلی به وجود نیاید.

رحمانی تصریح کرد: بارش باران نیز در اکثر محورهای استان‌های ایلام، بوشهر، فارس، سمنان، قم، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، کردستان، مازندران، گلستان و گیلان گزارش شده است. همچنین برخی از محورهای استان‌های کردستان، همدان، مرکزی، لرستان، مازندران، اصفهان، زنجان، البرز، اردبیل و آذربایجان شرقی دارای مه‌گرفتگی هستند و در این محورها نیز با کاهش دید مواجه هستیم.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا اظهار کرد: اکنون ترافیک در محور تهران- آمل حدفاصل پلور تا گزنک در هر دو مسیر رفت و برگشت سنگین است. همچنین بار ترافیکی در برخی از محدوده‌های آزادراه کرج - قزوین، قم - تهران و کرج - تهران محدوده گرمدره پرحجم است و با توجه به پایان دور اول تعطیلات نوروزی پیش بینی می‌کنیم تا عصر امروز بار ترافیکی در ورودی‌های پایتخت پرحجم تر نیز بشود.

وی درباره محورهای مسدود نیز اظهار کرد: محورهای شاهرود - آزادشهر، آق‌قلا - گرگان، بندرلنگه - بندر خمیر و محور قدیم خرم‌آباد - پل‌دختر تا اطلاع ثانوی مسدود است؛ معابر شهری مناطق سیل‌زده استان گلستان نیز کاملا مسدود است و تلاش ماموران راهداری برای فروکش کردن آب همچنان ادامه دارد.

رحمانی با اشاره به کاهش تلفات جاده‌ای تا به امروز نسبت به مدت مشابه در سال گذشته در ایام نوروز گفت: قطعاً توجه به هشدارهای پلیسی می‌تواند آمار تصادفات و تلفات جاده‌ای را کاهش دهد؛ هموطنان برای اطلاع از آخرین وضعیت ترافیکی و جوی جاده‌های کشور می‌توانند با سامانه 141 تماس بگیرند.

انتهای پیام/4122/4110/

نظر شما