شناسهٔ خبر: 31911161 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

روایت بازیگر پرسپولیسی از استقلالی‌های بی‌منطق سینما!

خبرورزشی نوشت: مصطفی کیایی گفت که به شخصه دوست دارم مربی از آمریکای جنوبی به ایران بیاید، چون سبک مربیگری آن‌ها به شکلی است که تیم‌هایشان فوتبالی زیبا و تهاجمی را به نمایش می‌گذارند.

صاحب‌خبر -

محسن کیایی بازیگر توانمند سینما و تلویزیون ایران بسیار شیرین و دلچسب صحبت می‌کند به ویژه در خصوص فوتبال و تیم محبوبش. گفت‌وگوی نوروزی با این بازیگر پرسپولیسی را در ادامه می‌خوانید.
*محسن‌جان سال ۹۷ برای تو چگونه گذشت؟
خدا را شکر سال بدی نبود. به لحاظ کاری من در این سال سریال خانگی ساخت ایران ۲ و فیلم‌های سینمایی ماجرای نیمروز، رد خون و همچنین مطرب را داشتم که فیلمبرداری آن به تازگی به پایان رسید. به غیر از ساخت ایران که پخش آن تمام شد و مردم دیدند، آن فیلم‌ها هنوز اکران نشده و قرار است در سال ۹۸ پخش شود. امیدوارم مردم ببینند و لذت ببرند. هرچند من به شخصه انتظار بیشتری از خودم داشتم ولی با این حال سال خوبی بود. در زندگی شخصی خودم هم بهترین اتفاق ممکن به دنیا آمدن دخترم «رز» بود که بسیار جذاب و فوق العاده بود.
*چه خاطره‌ای از نوروز داری؟
نوروز به نظر من کلاً خاطره است. هر لحظه و هر دقیقه از نوروز و سال جدید مساوی است با یک خاطره شیرین که بسیار جذاب است و من عاشق رفت‌وآمد کردن و دور هم جمع شدن هستم. به همین خاطر در نوروز خیلی به من خوش می‌گذرد ضمن اینکه اصولاً من آدم شکمو و پرخوری هستم و، چون معمولاً در همه خانه‌ها هنگام سال نو خوراکی‌های مختلف وجود دارد، برای من فوق العاده است. من معمولاً از ۱۰ اسفند به استقبال سال نو می‌روم و از آن موقع حال و هوای عید سراغم می‌آید.
*از بین هفت‌سین کدام یک را بیشتر دوست داری؟
من سکه و سبزه را می‌پسندم. سکه به دلیل روزی و رونق گرفتن زندگی که معمولاً همه مردم آن را دوست دارند. سبزه هم به خاطر اینکه فضای بهار و نشاط و شادابی را به یادم می‌آورد. سبزه حس زندگی را به آدم منتقل می‌کند. جالب است بدانید از بهمن‌ماه من به این فکر می‌کنم که کاش زودتر زمستان تمام شود و بهار بیاید. می‌خواهم بگویم تا این حد عاشق فصل بهار هستم.
*بهترین عیدی که گرفتی، چه بود و آن را از چه کسی گرفتی؟
معمولاً من هم مثل سایر بچه‌ها از پول گرفتن خیلی خوشم می‌آمد، چون می‌توانستم هر چیزی که دوست دارم با آن بخرم و کلی کیف کنم ولی بهترین عیدی که گرفتم، از مادربزرگم بود که به من دو بار عیدی می‌داد. یک بار برای بردن غذای شب عید و بار دیگر بعد از تحویل سال که روز اول عید می‌شد به همین خاطر عیدی‌های مادربزرگ همیشه در ذهنم می‌ماند.
*خودت به چه کسانی عیدی می‌دهی؟
من به هر کسی که به خانه ما بیاید، عیدی می‌دهم و کلاً از این کار لذت می‌برم؛ چه عیدی بگیرم و چه عیدی بدهم. 
*پس با این حساب محسن‌کیایی انسان بسیار دست و دلبازی است.
من زیادی دست و دلباز هستم و البته در بعضی مواقع بسیار ولخرج می‌شوم به طوری که اطرافیانم را عصبانی می‌کنم. بعضی اوقات خانواده‌ام و دوستانم از اینکه من ریخت و پاش زیادی دارم و ولخرجی می‌کنم، شاکی می‌شوند ضمن اینکه من متخصص خرج کردن پول زیاد در تایم‌های کوتاه هستم.
*اهل سفر رفتن در نوروز هستی؟
بله به شدت عاشق سفر رفتن همراه خانواده‌ام هستم و از رفتن به شهرها و کشورهای مختلف لذت می‌برم. چون می‌توانم مکان‌های دیدنی و تفریحی و تاریخی سایر شهرها را ببینم. همچنین با فرهنگ‌های مختلف آشنا شوم. سفرهای نوروزی هم که بین مردم جامعه مرسوم است و معمولاً مردم در نوروز به سفر می‌روند. شمال رفتن را هم دوست دارم. البته اگر فرصتش پیش بیاید فقط امیدوارم مسافرانی که به سفر می‌روند، مراقب نکات ایمنی در رانندگی باشند و از سفرشان لذت ببرند. یادم می‌آید نوروز ۹۶ همراه خانواده به هند رفتم که به جرأت می‌توانم بگویم یکی از بهترین سفرهایم بود و خیلی به ما خوش گذشت ولی امسال به دلیل مشغله کاری نمی‌توانم نوروز به سفر بروم و به همین خاطر در تهران می‌مانم.
*از آنجایی که به شدت فوتبالی هستی، می‌خواهم یک آرزوی فوتبالی بکنی؟
اولین آرزوی فوتبالی‌ام این است که تیم محبوبم پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا قهرمان شود و دومین آرزوی فوتبالی‌ام این است که یک مربی سطح بالای جهانی و با لِوِل سرمربی تیم ملی ایران شود و بتواند نتایج موفق سالیان اخیر را تکرار کند. من دوست دارم مربی‌ای روی نیمکت تیم ملی بنشیند که بتواند فوتبال زیبا و تماشاگرپسندی را ارائه دهد. به شخصه دوست دارم مربی از آمریکای جنوبی به ایران بیاید، چون سبک مربیگری آن‌ها به شکلی است که تیم‌هایشان فوتبالی زیبا و تهاجمی را به نمایش می‌گذارند. به طور مثال از مربی سابق تیم‌های ملی شیلی و آرژانتین؛ سن‌پائولی خیلی خوشم می‌آید. او شور و هیجان زیادی را به تیمش منتقل می‌کند، به خصوص وقتی سرمربی تیم ملی شیلی بود، این تیم به مقام قهرمانی کوپاآمه‌ریکا رسید و در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل نمایش فوق العاده‌ای داشت. به طور کلی دلم می‌خواهد در سال ۹۸ حال مردم با فوتبال خوب باشد.
*در نوروز امسال شاهد دربی خواهیم بود. این بازی را کجا و با چه کسانی می‌بینی؟
بی‌صبرانه منتظر این بازی هستم. به طور حتم در ایران خواهم بود و با خانمم که به شدت پرسپولیسی است و تعصب زیادی روی این تیم دارد، بازی را خواهیم دید. امیدوارم پرسپولیس بتواند با شکست استقلال رقیب همشهری، یک قدم به هت‌تریک کردن در قهرمانی نزدیک شود.
*می‌دانم دوستان استقلالی زیادی داری که با آن‌ها همیشه کل کل می‌کنی. چرا با آن‌ها بازی را نمی‌بینی؟
اصلاً دوست ندارم با استقلالی‌ها دربی را ببینم، چه دوستان استقلالی که با آن‌ها رفت‌وآمد خانوادگی دارم و چه همکاران استقلالی‌ام، چون می‌دانم در حین بازی با آن‌ها دعوایم می‌شود. به همین خاطر سعی می‌کنم با آن‌ها دربی را نبینم.
*از بین هنرمندان استقلالی بیشتر برای کدام‌شان در مورد دربی کری می‌خوانی؟
من دوستان استقلالی زیادی بین همکارانم دارم. مثل هادی حجازی‌فر، نوید محمدزاده، محمدرضا گلزار و بهرام رادان. بیشتر هم با این‌ها کل‌کل می‌کنم و برایشان کری می‌خوانم. البته باید این را بگویم هادی حجازی‌فر و نوید محمدزاده استقلالی بی‌منطق هستند. به همین دلیل سخت می‌شود با آن‌ها بحث منطقی فوتبال کرد.
*حالا فکر می‌کنی این دربی چند- چند شود؟
انشاءالله که پرسپولیس برنده این بازی خواهد بود و من امیدوارم تیم محبوبم، استقلال را شکست دهد. فکر می‌کنم این بازی با حساب ۳ بر یک به سود پرسپولیس به پایان می‌رسد. گل‌های پرسپولیس را علیپور، ترابی و شجاع به ثمر می‌رسانند. کلاً خیلی دوست دارم شجاع یک گل با ضربه سر به استقلال بزند. البته مهم نیست گل استقلال را چه کسی خواهد زد، چون آن را به خاطر دلخوشی هوادارانش گفتم وگرنه خب طبیعی است که دوست ندارم رقیب به پرسپولیس گل بزند.
*بهترین فوتبالی که در نوروز دیدی چه بازی بود؟
دقیقاً یادم نمی‌آید چه سالی بود ولی می‌دانم که مقدماتی جام جهانی ۲۰۰۶ بازی بین ایران و ژاپن در ورزشگاه آزادی که تیم ملی ما با نتیجه ۲ بر یک ژاپنی‌ها را شکست داد. اگر اشتباه نکنم هر دو گل ما را در این دیدار وحید هاشمیان به ثمر رساند. آن برد خیلی به من چسبید و یکی از بهترین فوتبال‌هایی بود که در نوروز دیدم. البته در پایان این دیدار یک خاطره بسیار تلخ و ناراحت‌کننده اتفاق افتاد که چند نفر از هموطنان متأسفانه جان‌شان را از دست دادند.
*بعضی‌ها می‌گویند دربی با بقیه بازی‌ها فرق می‌کند. عده‌ای هم معتقدند این دیدار مثل سایر بازی‌ها فقط ۳ امتیاز دارد. نظر شما چیست؟
قطعاً دربی با سایر بازی‌ها متفاوت است، چون نتیجه این دیدار برای هواداران بسیار مهم است. آن‌ها می‌توانند تا دربی بعدی در صورت پیروزی تیم محبوب‌شان برای هواداران رقیب کری بخوانند به همین خاطر فکر می‌کنم آن‌هایی که می‌گویند دربی مثل سایر بازی‌ها فقط ۳ امتیاز دارد، اشتباه می‌کنند. در صورت شکست در این بازی فشار بسیار زیادی از سوی هواداران و رسانه‌ها به تیم بازنده وارد می‌شود که این می‌تواند شرایط را به طور کلی تغییر دهد. مواردی داشتیم در سال‌های گذشته که یک تیم به دلیل باخت در دربی یا پیروزی در آن، روندش در ادامه فصل به طور عجیبی تغییر کرد. حالا یا وضعیت‌شان بهتر شد یا اینکه بعد از شکست در شهرآورد اوضاع نامناسبی پیدا کردند در همه جای دنیا دربی دیداری خاص و متفاوت از سایر بازی‌ها محسوب می‌شود.
*دوست نداری دربی را از نزدیک تماشا کنی؟
چرا. حضور در ورزشگاه و دیدن بازی از نزدیک حسی فوق العاده دارد و بسیار جذاب است. من هم چندین دربی را از نزدیک دیدم ولی برای این دیدار نمی‌توانم به ورزشگاه بروم ضمن اینکه در سال‌های اخیر به دلیل مشغله کاری فرصت نشد زیاد به ورزشگاه بروم ولی اگر فرصت کنم قطعاً به آزادی خواهم رفت و تیم محبوبم را تشویق می‌کنم.
*از بین دربی هایی که از نزدیک تماشا کردی، کدام یک خاطره‌انگیزتر بود؟
من آخرین بازی که در ورزشگاه آزادی و از نزدیک تماشا کردم دربی چند سال پیش بود که پرسپولیس ۴ بر ۲ استقلال را شکست داد، واقعاً آن روز، روز عجیبی بود و حتی پرسپولیس می‌توانست گل‌های بیشتری به استقلال بزند. آن دیدار خیلی به من چسبید. یادم می‌آید بعد از گل چهارم که محسن مسلمان دوست خوبم زد، قشنگ روی هوا بودم و نمی‌دانستم از خوشحالی چه کار باید بکنم.
*خاطره دیگری از دربی داری؟
به جرأت می‌توانم بگویم که در سال‌های اخیر هیچ دربی را از دست ندادم به غیر از یک مورد که نتوانستم آن را ببینم که شاید تا آخر عمر حسرتش را بخورم که چرا نشد این بازی را به صورت کامل ببینم. همان بازی معروف که ایمون زاید توانست در ۱۰ دقیقه سه گل بزند. یادم می‌آید آن روز سر فیلمبرداری فیلم مهمانان ویژه بودیم که من هر کاری کردم ساعت فیلمبرداری را تغییر دهند، نشد. به همین دلیل هنگام برگزاری مسابقه باید جلوی دوربین می‌بودم. به یکی از عوامل پشت صحنه هم گفته بودم اگر اتفاقی در بازی افتاد و گلی رد و بدل شد، حتماً مرا در جریان قرار دهد. هیچ‌وقت فراموش نمی‌کنم وقتی ایمون زاید گل سوم را زد و آن دوست به من خبر داد، از خوشحالی داشتم بال درمی‌آوردم؛ رفتم روی میز ناهارخوری و به طور عجیبی داد می‌زدم. همه عوامل فیلم با تعجب من را نگاه می‌کردند. این خاطره از شهرآورد هیچ وقت برایم فراموش شدنی نیست.
*اگر قرار باشد از بین فوتبالیست‌ها کسی را انتخاب کنیم تا با او سلفی بگیری، آن بازیکن کیست؟
از بین قدیمی‌ها که قطعاً احمدرضا عابدزاده را انتخاب خواهم کرد، چون همه می‌دانند که من چقدر او را دوست دارم و عاشق بازی‌هایش بودم. از بین فوتبالیست‌های جدید هم می‌خواهم دو نفر را انتخاب کنم؛ اول سیدجلال حسینی به خاطر تلاش زیاد و متعصب بودنش نسبت به پیراهن پرسپولیس و عملکرد فنی فوق العاده در این سن و سال و دیگری علیرضا جهانبخش که مطمئن هستم آینده درخشانی خواهد داشت هرچند الان هم علیرضا یکی از بهترین فوتبالیست‌های ماست.
*بهترین مربی سال؟
برانکو ایوانکوویچ، هم پرسپولیس را قهرمان لیگ برتر کرد و هم این تیم را با دست خالی و کلی مشکلات به فینال لیگ قهرمانان رساند.
*بهترین بازیکن سال ۹۷؟
من علیرضا بیرانوند را به عنوان بهترین بازیکن سال انتخاب می‌کنم. علیرضا با مهار پنالتی رونالدو در جام جهانی و بازی‌های خوب در این رقابت‌ها و جام ملت‌های آسیا و عملکرد فوق العاده با پیراهن پرسپولیس در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا که یکی از عوامل صعود پرسپولیس به فینال این رقابت‌ها بود، فکر می‌کنم علیرضا شایسته انتخاب بهترین بازیکن سال ۹۷ بود.
*حرف آخر؟
امیدوارم سال ۱۳۹۸ سالی پربرکت و پر از شادی و سلامتی برای مردم عزیز کشورم باشد. همچنین از تعطیلات نوروزی لذت ببرند و کلی کیف کنند. باید از شما و روزنامه وزین خبرورزشی تشکری ویژه داشته باشم که با این همه رسانه‌های مجازی، سایت‌ها و صفحات مختلف که کار رسانه‌ای انجام می‌دهند، شما همچنان کیفیت و رسالت خودتان را حفظ کردید و این عامل، دلیل اصلی محبوبیت شما بین مردم است. برای‌تان در سال جدید آرزوی موفقیت می‌کنم و امیدوارم همه خبرهای خوب فوتبالی در سال ۹۸ تیتر یک روزنامه شما بشود.

41257

نظر شما