شناسهٔ خبر: 31911005 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

منصوری‌آرانی: ۹۸ سال خاصی است/ باید سیاست و امنیت را با اقتصاد همسو کنیم

شبستان نوشت: منصوری آرانی گفت: لازم است که در سال ۹۸ مولفه های سیاسی، دفاعی و امنیتی کشور با مولفه های اقتصادی همسو و همراستا شوند.

صاحب‌خبر -

عباسعلی منصوری آرانی گفت: ۹۸سال بسیار ویژه و سال خاصی است و باید در این سال سعی کنیم تجارب سال ۹۷ و ۶ سال قبل را در کنار هم بگذاریم و در دهه پنجم بعد از انقلاب اسلامی از تجارب استفاده کنیم. ارتباطاتمان با کشورهای اسلامی را در بالاترین سطح قرار دهیم. باید در این سال با عربستان، امارات و بحرین ارتباط بیشتری برقرار کنیم و سعی داشته باشیم اشتباه این سه کشور را با گفت و گوهای دیپلماتیک حل کنیم زیرا آن ها بیشترین کمک را به آمریکا انجام می دهند واین به شدت به ضرر جهان اسلام است.

وی افزود: توسعه روابط با تمام ابعاد با کشورهای پیرامونی اولویت سال ۹۸ است. سفرا و نمایندگان ما باید با مسئولان اقتصادی و سیاسی کشورهای مختلف نشست هایی داشته باشند و روابط را در سطح بالاتری هماهنگ کنند. یک همسویی معنا دار بین سیاست خارجی و سیاست دفاعی و امنیتی و اقتصادی به وجود بیاید و همه ابعاد به کمک هم بیایند. و الا هر کدام از این مولفه ها اگر سعی کنند به تنهایی حرکت کنند مشکل خواهیم داشت. باید اتاق بازرگانی را با دستگاه سیاست خارجی هماهنگ سازیم تا در ایجاد روابط اقتصادی بیشتر با کشورهای مختلف بهتر و هماهنگتر عمل کنیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم یادآور شد: ظرفیت های فرهنگی و اجتماعی زیادی در ایرانیان سراسر دنیا وجود دارد. ایرانیانی داریم که دردنیا کارهای اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی انجام می دهند و ظرفیت های خوبی هستند که باید با آن ها روابط خوبی برقرار کنیم تا مسیر را به جلو ببریم.

وی ادامه داد: باید سعی بر این داشته باشیم که در سال ۹۸ سیاست خارجی را بسط دهیم و حضور موثر در سازمان های بین المللی داشته باشیم و در تمام مجامعی که امکان دارد شرکت کنیم و از ظرفیت هایمان برای معرفی جمهوری اسلامی ایران بهره مند شویم. باید با فشارهای آمریکا و صهیونیست ها مقابله کنیم و سناریوهایی را برای آن ها طراحی کنیم تا در وضعیت انفعال قرار گیرند. همچنین از گروه های پارلمانی مجلس برای پیشبرد سیاست خارجی بهره مند شویم و تحرکات سیاسی آن ها را با دستگاه دیپلماسی کشور هماهنگ کنیم./

214214

نظر شما