شناسهٔ خبر: 31910956 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استقرار سامانه پدافند هوایی ساخت چین در شهرهای پاکستان

تهران- ایرنا- روزنامه 'نیوز' پاکستان نوشت، اسلام آباد به منظور جلوگیری از حملات احتمالی نیروی هوایی هند، موشک های میان برد ساخت چین در چندین شهر و پایگاه های نظامی این کشور مستقر کرد.

صاحب‌خبر -

به نوشته این روزنامه، گفته می شود این سامانه دفاعی ساخت چین که در نزدیکی مرز هند مستقر شد، شامل پنج یگان موشکی سطح به هوا 'LY-80' و سامانه های جاسوسی راداری IBIS-150 است که قادر به رهگیری و نابودی اهداف و مواضع هوایی در فواصل دورتر است.
علاوه براین، گفته می شود ارتش پاکستان با هدف شناسایی و حملات احتمالی، 'پهپادهای Rainbow CH-4و CH-5' ساخت چین را در امتداد مرز کنترل مستقر کرده است.
این تحولات پس از آن صورت گرفت که 'عارف علوی'، رئیس جمهوری پاکستان، رفتار هند را غیرمسوولانه خواند و از واکنش سریع و موثر پاکستان در برابر تهاجم هند قدردانی کرد.
حمله انتحاری 25 بهمن گذشته گروه تروریستی جیش محمد مستقر در پاکستان به نظامیان هند در پولوامای کشمیر و کشتن 40 نفر از آنها، سرآغاز تنشی جدید بین دو کشور شد که تا کنون سنگینی آن بر روابط دو کشور حاکم است.
هند به تلافی این حمله مواضع این گروه تروریستی را در خاک پاکستان بمباران کرد.
در پی این حمله، هند به همراه فرانسه، انگلیس و آمریکا، از کمیته تحریم های شورای امنیت سازمان ملل خواستند 'مسعود اظهر'، سرکرده جیش محمد را در فهرست تحریم های خود قرار دهد اما، چین مانع این کار شد.
آساق**1088 **1600

نظر شما