شناسهٔ خبر: 31910515 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

بازشدن پای دادستان کل به موضوع بازنگشتن ارزهای صادراتی به «نیما»

خانه ملت نوشت: سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس، گفت: ارز صادراتی از منابع ملی این کشور برای صادرکنندگان به دست آمده و باید به سامانه نیما و مردم بازگردد و دادستان کل کشور باید به موضوع عدم بازگشت ارز ورود کند.

صاحب‌خبر -

حسن نوروزی با اشاره به واگذاری های ناصحیح و غیر اصولی در کشور که دردسرآفرین شده است، گفت: برخی واگذاری‌ها با چالش روبرو شده است و در 2 تا 3 سال اخیر حتی یکی از خصوصی سازی ها به درستی انجام نشده و بنگاه ها متاسفانه اصولی واگذار نشده است.

 سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه طرحی سه فوریتی از سوی برخی نمایندگان تهیه شده بر این مبنا که تمامی بنگاه و کارخانه هایی که طی سال های اخیر واگذار شده اند  به حالت اولیه بازگردند، افزود: این طرح تقدیم هیئت رئیسه مجلس شده و  در نوبت بررسی در صحن علنی مجلس است تا بر این اساس  بتوان اوضاع بنگاه ها را کمی سامان داده و از مشکلات آنها کاست.

اجیاد مشکل برای نظام ارزی کشور با عدم بازگشت ارز حاصل از صادرات به سامانه نیما

ارزهای صادراتی

وی با تاکید بر ضرورت بازگشت ارز حاصل از صادرات به کشور، ادامه داد: زمانی که بیت المال بدون هیچ ضابطه ای در دست عده قرار می‌گیرد، عده ای نیز ارز حاصل از صادرات را به کشور را باز نمی‌گردانند و نظام ارزی کشور را با مشکل مواجه می کنند.

ارز صادراتی از منابع ملی این کشور برای صادرکنندگان به دست آمده و باید به سامانه نیما و مردم بازگردد و صادر کنندگان نیز باید آن را به کشور و صاحبان اصلی آن یعنی مردم بازگردانند.

نماینده مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه نظام ارزی کشور با عدم بازگشت ارز حاصل از صادرات به کشور و سامانه نیما با مشکل مواجه می شود، اظهار داشت: نمایندگان نسبت به عدم بازگشت ارز حاصل از صادرات به سامانه نیما معترض هستند و اعتراض های خود را از راه های مختلف به دولت اعلام کرده اند.

ارز حاصل از صادرات باید به سامانه نیما و مردم بازگردد

وی از دادستان کل کشور درخواست کرد که با جدیت به موضوع ورود کرده تا ارز حاصل از صادرات به کشور بازگردد و  افزود: دادستان کل کشور باید بیت المال و حق مردم  را از افرادی که کالا صادر کرده و ارز آن را وارد کشور نمی کنند، دریافت کند.

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: ارز صادراتی از منابع ملی این کشور برای صادرکنندگان به دست آمده و باید به سامانه نیما و مردم بازگردد و صادرکنندگان نیز باید آن را به کشور و صاحبان اصلی آن یعنی مردم بازگردانند.

۱۷۲۲۴

نظر شما