شناسهٔ خبر: 31910272 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

حمایت صندوق اعتباری هنر از اهالی فرهنگ آسیب دیده از سیل

تهران- ایرنا- مدیر عامل صندوق اعتباری هنر گفت: اهالی فرهنگ، هنر و رسانه که در جریان سیل اخیر استان گلستان آسیب دیدند از سوی صندوق اعتباری هنر حمایت می‌شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از روابط عمومی صندوق اعتباری هنر، سید حسین سیدزاده گفت: متاسفانه حادثه تلخ سیل اخیر در استان‌های گلستان و مازندران خسارت سنگینی به هموطنان عزیزمان در این استان ها وارد ساخت. صندوق اعتباری هنر نیز همگام با سایر نهادهای کشور از روز نخست پیگیر وضعیت هنرمندان سیل‌زده در این استان‌ها شد.
سیدزاده اظهار داشت: این صندوق در راستای وظیفه ذاتی خود در حمایت از اهالی فرهنگ، هنر و رسانه سراسر کشور از طریق اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان و نماینده صندوق در این استان، نسبت به شناسایی هنرمندان آسیب دیده از این حادثه اقدام و هنرمندان، نویسندگان و روزنامه نگاران آسیب دیده از این حادثه را مورد حمایت همه جانبه قرار خواهد داد.
مدیر عامل صندوق اعتباری هنر افزود: شماره پیامک 500028160 در تمام ساعات شبانه روز و شماره تلفن 42713610 در تهران و شماره همراه 09215839872 در استان گلستان برای ارتباط مستقیم هنرمندان مناطق سیل زده و نیز هنرمندان سراسر کشور که قصد کمک دارند، آماده دریافت پیام‌هاست.
بارش های رگباری شدید در روزهای پایانی اسفندماه به سر ریز شدن سد گلستان واقع در 15 کیلومتری شرق شهر گنبدکاووس و طغیان رودخانه‌های گرگان رود، چهل چای، قره سو و اوغان منجر شد.
با آغاز فعالیت سامانه سرد و بارشی اخیر بیش از 300 میلی متر باران در گلستان بارید و ارتفاع برف در مناطق کوهستانی استان به 1.5 متر رسید.
سرریز آب سدهای گلستان 2 و بوستان در مناطق بالادستی، موجب به راه افتادن جریان سیل در رودخانه گرگانرود شد و همه شهرها و روستاهای حاشیه این رودخانه را به دلیل حجم فراوان آب دچار بحران سیل کرد.
فراهنگ**9012** 9053

نظر شما