شناسهٔ خبر: 31909365 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: موبایلستان | لینک خبر

نگاه اولیه به گوشی های اقتصادی گلکسی ام 10 و ام 20

علی طلایی

صاحب‌خبر -

همانطور که شاهد هستیم شرکت های گوشی سازی به سرعت در حال پیشرفت و گستردگی هستند و یکی پس از دیگری پرچم داران قدرتمندی را ساخته و روانه‌ی بازار می‌کنند. در این میان گوشی های میان رده و اقتصادی هم از اهمیتی خاصی برخوردار هستند که شرکت سامسونگ و دیگر شرکت ها از اهمیت آن آگاه هستند. ما در موبایلستان می‌خواهیم شما را با جدیدترین میان رده های سامسونگ آشنا کنیم، با ما همراه باشید.

اولین میان رده های جدید سامسونگ از سری M

سامسونگ به تازگی دو گوشی میان رده‌ی جدید خود را در طی یک رویداد در هند عرضه کرده است، ما آن ها را با نام های M10 و M20 می‌شناسیم و حالا زمان آن رسیده است که آن ها را مورد بررسی قرار دهیم تا ببینیم که آیا به اندازه‌ی کافی خوب هستند و می‌توانند مفید واقع شوند آیا؟

این روزها طراحی ناتچ به خوبی جا افتاده است و اکثر گوشی های جدید که کاربر پسند هستند از این فناوری بهره می‌برند، سامسونگ هم مانند هواوی از این طراحی در میان رده های خود برای جذب بهتر کاربران استفاده کرده است. ما در هر دو گوشی M10 و M20 شاهد طراحی ناتچ قطره‌ای، دوربین دوگانه‌ی پشتی، اندروید 8.1 و رابط کاربری سامسونگ اسکپرینس 9.5 هستیم، حالا اجازه دهید تا کمی نزدیکتر شویم و جزئیات را با دقت بیشتری از نظر بگذرانیم.

مطالب مرتبط:

سامسونگ گلکسی M20

گلکسی M20 دارای یک نمایشگر بزرگ 6.3 اینچی از نوع LCD است که کیفیت آن فول اچ دی پلاس است و رزولوشن آن معادل 1080 * 2340 پیکسل است. دوربین سلفی گلکسی M20 در قسمت ناتچ آن تعبیه شده است که یک سنسور 8 مگاپیکسلی است.

شما می‌توانید از این سنسور برای بازکردن دستگاه توسط قفل چهره بهره بگیرید که بسیار امن است، همانطور که در تصاویر شاهد هستید بر روی پنل پشتی گلکسی M20 یک دوربین دوگانه با ترکیب سنسورهای 13 + 5 مگاپیکسل تعبیه شده است که سنسور 5 مگاپیکسلی آن دارای قابلیت گسترش زاویه‌ی دید است. در قسمت بالا کنار ناتچ شاهد یک اسپیکر بلند اما نازک هستیم که به زیبایی طراحی شده است.

نگاه اولیه به گوشی های اقتصادی گلکسی ام 10 و ام 20 نگاه اولیه به گوشی های اقتصادی گلکسی ام 10 و ام 20

قلب تپنده‌ی گلکسی M20 را یک تراشه‌ی اگزینوس 7904 تشکیل می‌دهد که در کنار کانفیگ های 3 و 4 گیگابایتی رم قرار گرفته است. این دستگاه دارای حافظه‌ی داخلی 64 گیگابایت است و امکان افزایش آن از طریق میکرو اس دی را دارا نمی‌باشد.

از دیگر مشخصات گلکسی M20 می‌توان به یک باتری لیتیومی با ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعت اشاره کرد که از شارژ سریع 15 واتی پشتیبانی می‌کند و شما می‌توانید آن را از طریق پو اس بی نوع C شارژ کنید. بر روی گلکسی M20 همچنین شاهد جک 3.5 میلی متر هدفون و حسگر اثرانگشت در قسمت پشتی هستیم.

سامسونگ گلکسی M10

گلکسی M10 دارای یک نمایشگر نسبتا کوچکتر در مقابل گلکسی M20 است که سایز آن 6.2 اینچ است، کیفیت این نمایشگر اچ دی پلاس است و رزولوشن تصویر آن معادل با 720 * 1520 پیکسل است. گلکسی M10 درست مانند مدل قبلی خود دارای یک دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی بر روی ناتچ خود می‌باشد و در قسمت پشتی آن شاهد یک دوربین دوگانه با ترکیب های مشابه گلکسی M20 است.

نگاه اولیه به گوشی های اقتصادی گلکسی ام 10 و ام 20 نگاه اولیه به گوشی های اقتصادی گلکسی ام 10 و ام 20

یک سنسور 13 مگاپیکسلی به عنوان سنسور اصلی و یک دوربین 5 مگاپیکسلی با قابلیت زوایه‌ی گسترده که در زیر آنها یک فلش LED تعبیه شده است. متاسفانه در گلکسی M10 خبری از حسگر اثر انگشت نیست.

یک تراشه‌ی اگزینوس 7870 از شرکت سامسونگ قلب تپنده‌ی گلکسی M10 را تشکیل می‌دهد که در کنار 2 یا 3 گیگ رم و 32 گیگابایت حافظه‌ی داخلی قرار گرفته است. باتری گلکسی M10 دارای ظرفیت 3430 میلی آمپر ساعت است که صدالبته از شارژ سریع پشتیبانی می‌کند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما