شناسهٔ خبر: 31909342 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

گردشی در استارت‌آپ‌های ایرانی؛

هوش مصنوعی در خدمت خبرگزاری‌ها/ صفر تا صد مطالب را در کمترین زمان ویرایش کنید

یک تیم استارت‌آپی از جوانان ایرانی با بهره‌گیری از هوش مصنوعی، سامانه‌ای را راه اندازی کردند که فضای مجازی و متن‌های تولیدی را به نحوی مطلوب ویرایش و پالایش می‌کند.

صاحب‌خبر -

محمدرضا عفت پرور مدیرعامل استارت‌آپ «نظربین» در گفتگو با خبرنگار فناوری خبرگزاری دانشجو گفت: نظربین یک سامانه تحلیل و سالم سازی متون فارسی و حوزه تخصصی آن مدیریت و سالم سازی نظرات کاربران است. تمامی افرادی که به نوعی با محتوای تولیدی و نظرات کاربران ارتباط دارند، می‌توانند از خدمات این سامانه استفاده کنند. این استارت آپ به صورت مستقیم برای ۱۵ نفر و به صورت غیر مستقیم برای ۲۲ نفر اشتغال‌زایی ایجاد کرده است.

عفت پرور با بیان اینکه تمامی مطالب تولیدی و نظرات کاربران هنگام انتشار باید براساس قوانین جمهوری اسلامی ایران پالایش و بررسی شوند، ادامه داد: نظربین با استفاده از هوش مصنوعی و ساختار یادگیری عمیقی که در دل خود دارد مشابه یک انسان رفتار می‌کند و نظرات کاربران را بررسی کرده و تشخیص میدهد که کدام نظر قابل انتشار و کدامیک غیر قابل انتشار است.

وی درباره انگیزه ساخت چنین سامانه‌ای اظهار داشت: هدف ما از پرداختن به این ایده سالم‌سازی فضای مجازی است البته این سالم سازی با فیلترینگ تفاوت جدی دارد بدین معنا که در فیلترینگ افراد دیگر تصمیم می‌گیرند که کاربران چه محتوایی را ببینند، اما در سالم سازی خود کاربر فضا را متناسب با نیاز، سن و تصمیماتش تنظیم می‌کند.

مدیر عامل سامانه نظربین با اشاره به مشکلات موجود برای فعالیت هرچه بهتر بیان کرد: عدم فرهنگ سازی برای استفاده از سامانه یکی از مشکلات ما است درواقع دیدگاه‌های سنتی مانع اعتماد کاربران به ما شده است، همچنین عدم بلوغ سازمان‌ها و نبود قوانین حکومتی برای سایت‌ها که ملزم به رعایت قوانین خاص باشند، از دیگر مشکلات محسوب می‌شود.

عفت پرور گفت: سرویس نظربین هیچ مشکل و محدودیتی در عملکرد ندارد و شما میتوانید در هرلحظه به کل دنیا و همه زبان‌ها سرویس دهید. این سامانه برای کسانی که از خدمات آن بهره می‌برند بین ۵۵ تا ۹۵ درصد صرفه جویی در هزینه و ۹۹ درصد صرفه جویی در زمان را به همراه دارد.

نظر شما