شناسهٔ خبر: 31908640 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

رها سازی آب سدکوثر از ساعت 20 امشب/ آمادگی دستگاه‌های عضو ستاد بحران گچساران

فرماندار گچساران با اشاره به بارندگی سیل‌آسا در گچساران گفت: در جهت جلوگیری از به وجود آمدن سیلاب رهاسازی آب سدکوثر از 20 امشب آغاز شد.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، شامگاه امروز نشست ستاد بحران با حضور فرماندار و دیگر اعضای ستاد بحران به منظور جلوگیری از خسارت ناشی از بارندگی‌های سیل‌آسیا در گچساران در سالن اجتماعات فرمانداری گچساران برگزار شد.

 در این نشست علی‌خوانپایه با بیان اینکه تمامی دستگاه‌ها عضو ستادبحران آمادگی لازم  در جهت جلوگیری از خسارات ناشی از بارندگی‌های سیل‌آسیا که از روز دوشنبه الی بامداد روز چهارشنبه در گچساران ادامه خواهد داشت، اظهار کرد: تمام دستگاه‌های عضو ستاد بحران با تجهیز امکانات و نیرو برای مقابله با هر نوع بحرانی آمادگی لازم را داشته باشند.

 وی با بیان اینکه رهاسازی آب سدکوثر از ساعت 20 امشب آغاز شده است، گفت: رها سازی آب سدکوثر به منظور جلوگیری  خسارات در هنگام به وجود آمدن سیلاب  است که در این زمینه تمهیدات لازم اندیشیده شده است.

بالاترین مقام اجرایی شهرستان گچساران اذعان کرد: در فصل زارعی سال 97-98  بیش از  500 میلیون مترمکعب آب پشت سدبتنی کوثر ذخیره شده است.

 فرماندار  گچساران با اشاره به پیش‌بینی‌هواشناسی استان  و هشدارهای اخیر که در زمینه آبگرفتگی معابر و بارش باران‌های سیل‌آسا گفت:  این بارندگی احتمال سرازیر شدن آب سد کوثر وجود دارد.

خوان پایه  در ادامه به اسکان عشایر در کنار رودخانه اشاره کرد و افزود: ادامه داد:  به این قشر مولد در جامعه که در پایین دست سد کوثر سکونت دارند ه اخطارهای  لازم داده شده است.

وی  در ادامه به اسکان مسافران نوروزی در پارک‌های دوگنبدان اشاره و عنوان کرد: شهرداری نسبت به اسکان مسافران نوروزی و هدایت آنها به سمت محل های پیش بینی شده اقدام کنند.

 فرماندار گچساران خاطرنشان کرد: سالن ورزشی پد خندق، حسینیه ثارالله و حسینیه امام جعفر صادق و سالن ورزشی بابا کلان برای اسکان مسافران نوروزی در زمان بارش باران سیل آسا  در نظر گرفته شده است.

 انتهای پیام/82031

لینک کوتاه کپی لینک

برچسب‌ها:

نظر شما