شناسهٔ خبر: 31908606 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در قزوین:

برنامه‌ریزی رسانه باید براساس مهندسی قرآن شکل بگیرد

قزوین - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین گفت: برنامه ریزی در حوزه رسانه باید براساس مهندسی قرانی و مبانی دینی شکل بگیرد تا شهروندان را به سمت سعادت رهنمون کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا به نقل از دفتر نماینده ولی فقیه در قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی یکشنبه شب در بازدید از صدا و سیمای مرکز قزوین با تبریک آغاز سال جدید اظهار کرد: در ایامی که اکثر مردم در نوروز به تعطیلات و مسافرت رفته اند شما کارکنان صدا و سیمای مرکز قزوین با حضور خود به دنبال ایجاد فضایی شاد، آموزنده و سرگرم کننده برای مخاطبان خود هستید.
وی افزود: مردم گرانقدر قزوین بدون شک قدردان زحمات شما هستند و می‌دانند که شما تفریح و آسایش خود را کنار گذاشته و به فکر ایجاد تفریحات و سرگرمی‌های سالم و خبررسانی برای آنها هستید که امیدوارم مقبول درگاه خدای متعال قرار بگیرد.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: صدا و سیمای مرکز قزوین در نشان دادن دستاوردهای انقلاب در دوره چهل سالگی پیروزی انقلاب اسلامی در حد توان خود تلاش کرد و کارنامه خوبی در این حوزه ازخود برجای گذاشت.
وی اضافه کرد: در حوزه شهدای دوران دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم و تکریم خانواده‌های شهدا و به تصویرکشیدن کنگره شهدا، صدا و سیمای مرکز قزوین عملکرد قابل قبولی داشت و نزد شهدا روسفید بوده است.
آیت‌الله عابدینی با بیان اینکه قرآن کریم بزرگترین رسانه در عالم است،عنوان کرد: امروز ما نیازمندیم که مفسر و کارشناسان اهل دین و متخصص در حوزه رسانه در فضای رسانه ای ورود پیدا کرده و تفسیر جامع و کامل و یکسانی از رسانه بیان کنند.
امام جمعه قزوین گفت: قرآن کریم به عنوان جامع ترین و بزرگترین رسانه با ارائه محتوایی که داراست در بین یک قوم یا یک کشور و یک موضوع متمرکز نشده است و مهم ترین و دست اول‌ترین اخبار از گذشته و آینده را در اختیار مخاطبان خود قرار می‌دهد.
وی اظهار داشت: امروز کدام رسانه در کشور یا جهان وجود دارد که به جامعیت قرآن توانسته باشد اخبار و اطلاعات را در اختیار جامعه مخاطبان خود قرار دهد؟، اخباری که در حقیقت آن شک و شبهه ای وجود ندارد و هراتفاقی که قرآن از آن خبر داده بعدها به وقوع پیوسته است.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: باید مهندسی رسانه ای و خبررسانی ما براساس مهندسی قرآن شکل بگیرد اگر مسیری غیر از قرآن در مدیریت و برنامه ریزی‌های ما قرار بگیرد بدون شک در آینده هم مردم و هم خودمان متضرر خواهیم شد.
وی در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: امام راحل قیام خود را برای مقابله با حکومت ظالم شاهنشانی براساس دین آغاز کرد و در این راستا با امدادهای غیبی و پشتیبانی مردم به پیروزی رسیدند و توانستند حتی پس از گذشت 40 سال از پیروزی انقلاب در بین ملت‌های آزاده جهان امیدآفرینی کنند و یاس و انزوای مستضعفان جهان را به انگیزه و امید و نشاط تبدیل کند.
امام جمعه قزوین گفت: قرآن کریم به شدت اصرار دارد که ما صداقت را در جامعه دینی گسترش دهیم و باصداقت گام برداریم و اگر ما در رسانه خود روی صداقت تکیه کنیم بسیاری از بحران‌های اجتماعی و خانوادگی کاهش خواهد یافت.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: در قرآن کریم می خوانیم که خدای متعال هیچ زمانی نمی‌خواهد راه تسلط بیگانگان به مسلمانان باز شود بنابراین در حوزه سیاسی و اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی توصیه دین به استقلال ماست.
آیت الله عابدینی با اشاره به نام گذاری امسال به نام رونق تولید، ادامه داد: در دین و روایات تاکید زیادی به تولید داریم تا ما هیچ زمانی محتاج اجانب نشویم، همه این رسالت‌ها برعهده صدا و سیماست که چقدر در این فضا فرهنگ سازی داشته باشد.
وی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب،افزود: رهبری عزیز ما تمام مواردی که طی 40سال اخیر به عنوان ضعف و قوت در کشور ما وجود داشت در این بیانیه عنوان کرده اند و وظیفه همه مجامع و دانشگاهیان و حوزوی‌ها و دلسوزان نظام است که شرح و تفسیر و درخواست‌های رهبر معظم انقلاب را برای عموم تبیین کنیم.
امام جمعه قزوین همچنین گفت: چشم مردم به رسانه دوخته شده و آنها اگر مشاهده کنند این رسانه به وحدت و همدلی، معیشت، مشکلات اقتصادی آنها، تقویت مساجد و نمازجمعه صادقانه می‌پردازد اعتمادشان به رسانه‌ها افزایش می‌یابد.
3013

نظر شما