شناسهٔ خبر: 31907567 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

کمپینی که بسیجی ملی ساخته از سلبریتی‌ها برای گلستان

ستاره مربع‌ها این‌بار برای کمک به سیل‌زدگان

هلال احمر بلافاصله پس از وقوع سیلاب مهیب در استان‌های گلستان و مازندران، مدیریت کمک‌های مردمی را با به راه‌اندازی یک پویش فراگیر بر عهده گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، درست ساعاتی پس از تحویل سال ۱۳۹۸، هموطنان ما در استانهای گلستان و مازندران دچار سیل بنیان کنی شدند که بلافاصله هلال احمر اعلام کرد سیل زدگان نیاز به پتو و مواد غذایی دارند.

این اعلان عمومی، زنگهای هشدار را در جامعه به صدا درآورد. همزمان با این هشدار، برخی از اشخاص هم اعلام کردند برای جمع آوری کمک به سیل زدگان شمال کشور، آماده اند ولی جواد جاویدنیا معاون دادستان کل کشور اعلام کرد هر گونه جمع آوری کمک به سیل زدگان غیرقانونی است و حسابهای اعلام شده مسدود می شود.

با توجه به اینکه تجربه بسیج عمومی قبلی مردم در زلزله کرمانشاه و واکاوی پدیده کمک رسانی جزیره ای و نارضایتی هموطنان آسیب دیده از ناهماهنگی در توزیع نامتوازن کمکهای مردمی باعث شده بود هموطنان هوشیارتر از گذشته عمل کنند، هلال احمر اعلام کرد مانند همیشه برای دریافت، مدیریت و توزیع کمک های مردمی به سیل زدگان شمال کشور آمادگی دارد.

این کمپین اعلام کرد شماره حساب ۹۹۹۹۹ نزد همه بانکها به نام جمعیت هلال احمر کشور آماده دریافت کمکهای نقدی مردم است. همچنین از طریق شماره کارت ۵۸۹۴۶۳۱۸۵۰۲۵۹۷۳۰ و شماره گیری با کد #۱۱۲*۷۸۰* امکان دریافت کمکهای مردم برای سیل زدگان وجود دارد.

احساس نیاز به مدیریت کامل کمکهای مردمی باعث شد تا چهره های زیادی اعلام کنند از کمپین مدیریت کمک به سیل زدگان شمال که توسط هلال احمر آغاز شده است، حمایت می کنند. بهداد سلیمی، وزنه بردار نام آور کشورمان، از اولین چهره هایی بود که گفت برای کمک به سیل زدگان به هیچ کمپینی جز هلال احمر نمی پیوندم.

ورزشکار مدال آور المپیکی دیگر کشورمان، یعنی احسان حدادی هم مانند بهداد سلیمی از کمپین هلال احمر در کمک رسانی به سیل زدگان حمایت کرد.

همچنین تعدادی از ورزشکاران و چهره های ورزشی مانند داورزنی هم گفتند به مدیریت هلال احمر در کمک به هموطنان اعتقاد دارند. همینطور علیرضا بیرانوند دروازه بان تیم ملی فوتبال هم ضمن اعلام پیوستن به کمپین هلال احمر در اینستاگرام خود نوشت: از مدیریت هلال احمر انتظار است با شفاف سازی مالی درآمدها و هزینه‌ها شرایطی فراهم کنند که ما مردم از نحوه هزینه‌کرد این کمکها مطلع شویم. مسعود سلطانی فر، وزیر ورزش و جوانان، معاونان او، مدیران استانی و ستادی این وزارتخانه و روسای فدراسیون های وزارت ورزش و جوانان هم اعلام کردند به پویش هلال احمر برای کمک به آسیب دیدگان سیل شمال کشور  پیوستند.

علاوه بر آنها، صالحی‌امیری رئیس کمیته ملی المپیک،حسین فرکی سرمربی تیم پیکان تهران، بازیکنان و کادر فنی این باشگاه، باشگاه نساجی مازندران، علیرضا دبیر، عبدالمهدی نصیرزاده، آرش میراسماعیلی، فرشید طالبی، فراز کمالوند سرمربی تیم آلومینیوم اراک، سیدمجتبی حسینی سرمربی تیم گل ریحان البرز،حمید حمزه لو مدیرعامل باشگاه گل ریحان البرز، اکبر میثاقیان سرمربی تیم خونه به خونه بابل وتمامی مدیران و کمیسیون های کمیته ملی المپیک به همراه امید نورافکن بازیکن تیم ملی امید، حمید استیلی سرپرست تیم امید، زلاتکو کرانچار سرمربی تیم امید، تونچی دستیار سرمربی تیم ملی امید و رضا چلنگر مترجم تیم امید هم به کمپین جمعیت هلال‌احمر پیوستند.

پس از این ورزشکاران، چهره های سیاسی از جمله جوانترین وزیر جمهوری اسلامی و همسرش هم اعلام کردند حقوق یکماه خود را به سیل زدگان شمال اختصاص داده اند. حتی وزیر امور خارجه هم اعلام کرد به پویش هلال احمر پیوسته است.

ظریف در اینستاگرام خود نوشت: من، و خانواده‌ام به پویش هلال احمر برای کمک به آسیب‌دیدگان سیل گلستان و مازندران پیوسته‌ایم تا سهمی ناچیز از همدلی و همراهی هموطنان داشته باشیم و فروتنانه، دیگر ایرانیان را نیز دعوت به پیوستن به این پویش می‌نماییم تا تجربه و تخصص هلال احمر در امدادرسانی، بازگشت به شرایط عادی زندگی سیل‌زدگان را تسریع و تسهیل نماید.

چهره های سیاسی و فرهنگی مانند رحیم پورازغدی، مجید بنی فاطمه، میثم مطیعی، سید عباس صالحی، بهروز نعمتی و پروانه مافی هم حمایت خود را از این کارزار اعلام کرده اند.

به جز سیاستمداران و ورزشکاران، چهره های مشهور در دنیای هنر هم از کمپین هلال احمر حمایت کردند. عوامل فیلم آشغال های دوست داشتنی هم حمایت خود را از این کارزار اعلام کرده اند.

همچنین بنابر اعلام سازمان هلال احمر تاکنون هنرمندان زیادی در این پویش عضو شده اند. برخی از این هنرمندان مانند رامبد جوان، شبنم قلی خانی، پریوش نظریه، امیرمهدی ژوله، مرتضی علی آبادی، گلاره عباسی، احسان علیخانی، کتایون ریاحی، سید علی صالحی، ستاره اسکندری، کمال تبریزی، اشکان خطیبی، پرویز پرستویی، آرش ظلی پور، نسرین نصرتی، رضا یزدانی، محسن تنابنده، حامد همایون، سعید روستایی، حسین پاکدل، هومن حاجی عبداللهی، سیما تیرانداز، پرستو گلستانی، گلاب آدینه، ستاره حسینی، رویا میرعلمی، لیلا بلوکات، پریناز ایزدیار، شبمم قلی خانی عملا حمایت خود را با واریز کمک های نقدی به این کمپین نشان داده اند.

امدادرسانی ادامه دارد

مسئولان هلال احمر می گویند با وجودی که مدیریت کمکهای مردمی به سیل زدگان به طور مناسب پیش می رود، ولی باز هم نیاز به همت هموطنان است و امداد رسانی به آسیب دیدگان از این بلای طبیعی ادامه دارد. در این رابطه مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان از امدادرسانی به ۵۶ هزار و ۴۰۶ حادثه دیده سیل گلستان و اسکان اضطراری قرب ۱۰ هزار نفر از سیل زدگان در این استان خبر داد. محمدعلی هروی با اشاره به آخرین آمار امدادرسانی شده در سیل و کولاک گلستان اظهار کرد: از تاریخ ۲۶ اسفندماه سال ۹۷ تا ساعت ۱۵ چهارم فرودین ۹۸ به  ۵۶ هزار و ۴۰۶ حادثه دیده سیل در گلستان امدادرسانی شد که از این تعداد ۹ هزار و ۹۸۰ نفر اسکان موقت داده شده اند.

وی با بیان اینکه ۱۰ شهر گلستان دچار حادثه سیلاب شده اند، افزود: دو هزار و ۱۷۸ نیروی عملیاتی در قالب ۴۶۱ تیم عملیات امداد و نجات در گلستان را برعهده داشتند.

هروی گفت: در این ایام از ۱۰ هزار و ۱۷۰خانه تخلیه آب انجام شد و ۲۸۹ خودرو هم رهاسازی، ۱۴ مصدوم و ۲ زن باردار نیز به مراکز درمانی منتقل شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گلستان افزود: ۴۹ آمبولانس، ۱۱ خودروی نجات تیپ یک و دو، ۲۶۵ دستگاه خودروی کمکدار دار، ۱۷ دستگاه قایق نجات، ۱۹۹ موتور پمپ لجن کش و ۶ فروند هلی کوپتر از جمله تجهیزات به کارگیری شده در این عملیات هاست.

به گفته هروی ۸۰ ساعت عملیات پروازی و جابجایی ۱۰۴ هزار کیلوگرم اقلام امدادی نیز در مدت عملیات امدادرسانی در سیل و آبگرفتگی استان انجام شده است.

هروی اظهار کرد: تاکنون ۲۳ هزار و ۷۲۷ بسته مواد غذایی و همچنین ۲۶ هزار و ۳۱۵ پرس غذای گرم میان حادثه دیدگان توزیع شده است. 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان افزود: تاکنون ۴۱ هزار و ۷۵ بطری آب معدنی، ۲۰ هزار و ۳۹۸ قوطی کنسروجات، ۵۲ هزار و ۳۶۸ قرص نان، ۴۹۰ کیلوگرم برنج، ۱۰ هزار و ۵۹۸ تخته پتو، ۱۰۴ بطری روغن، ۴ هزار و ۴۰ کیلوگرم نایلون، و ۴ هزار و ۲۵۴ تخته موکت بین سیل زدگان توزیع شده است.

هروی اظهار کرد: امدادرسانی در مناطق سیل زده همچنان ادامه دارد.

۴۱۲۳۱

نظر شما