شناسهٔ خبر: 31907355 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: رجا | لینک خبر

معاون آب و فاضلاب روستایی گلستان:

خسارت ۲۶۲ میلیارد ریالی سیل گلستان به تاسیسات آبرسانی روستاها

معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب روستایی گلستان از خسارت ۲۶۲ میلیارد ریالی تاسیسات آبرسانی روستاهای استان خبر داد و گفت: این ارزیابی خسارت برای روستاهای قابل دسترسی بوده است.

صاحب‌خبر -
عاشورمحمد مرگان پور بعدازظهر یکشنبه در خصوص خسارات سیل به تأسیسات آب روستایی گلستان اظهار کرد: در ارزیابی روستاهای قابل دسترسی مشخص شد که ۲۶۲ میلیارد ریال تاسیسات آبرسانی روستاهای استان آسیب دیده اند.
 
وی افزود: تاکنون ۲۹.۲ کیلومتر خط انتقال، سه حلقه چاه، ۱۷ دهنه چشمه، ۷۴.۵ کیلومتر شبکه توزیع، ۱۲ هزار و ۵۰۰ انشعاب و ۴۶ دستگاه تأسیسات برقی آسیب دیده ارزیابی شده است.
 
به گفته مرگان پور، اجرای خط انتقال و شبکه توزیع موقت، تعمیر و تعویض تابلوهای برق، پمپ و تاسیسات الکترونیکی، شستشو و گندزدایی مخازن ذخیره و خطوط انتقال از جمله اقدامات شرکت آب و فاضلاب روستایی استان پس از وقوع سیل در روستاهای استان بوده است.
 
وی به آبرسانی سیار با رعایت الزامات کیفی تاکید کرد و گفت: تاکنون ۱۴ هزار و ۴۱۵ شل آب بسته بندی از آبفای تهران، مشهد و خراسان رضوی برای توزیع در مناطق سیل زده روستایی به استان ارسال شده و تعداد ۲۵ دستگاه تانکر آبرسانی سیار در حال خدمت رسانی به روستاهای استان است ضمن اینکه ۲ دستگاه تانکر از آبفار خراسان رضوی به کمک ناوگان های آبرسانی استان آمده است.
 
مرگان پور افزود: در حال حاضر مشکل ۱۴ روستا از شهرستان های مینودشت، کلاله به دلیل تخریب راه، خطوط، منابع تامین و نیز قطع برق و آب گرفتگی تأسیسات پابرجاست.
 
معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب روستایی گلستان از فعالیت ۱۴ تیم عملیاتی برای خدمت رسانی در حوزه آبرسانی روستاها خبر داد و گفت: بیل‌های مکانیکی این دستگاه هم برای امدادرسانی در اختیار مردم و نهادهای خدماتی قرار گرفته است.
 
وی به ارائه آب شرب سالم و بهداشتی به روستائیان تاکید کرد و آن را رسالت این نهاد خواند و افزود: شرکت آبفار استان در راستای کنترل کیفیت آب شرب مناطق آسیب دیده با اعزام یک دستگاه آزمایشگاه سیار نسبت به پایش کیفی منابع تأمین و تأسیسات آبرسانی اقدام کرده است.
 
مرگان پور اضافه کرد: علاوه بر این اکیپ های کنترل کیفیت با برپایی چادرهایی مشترک با شبکه بهداشت شهرستان های آسیب دیده برای رصد کیفیت آب توزیعی توسط تانکرهای سیار، برابر الزامات کیفی و بارنامه های بهداشتی در شهرستان ها مستقر هستند.
 
وی خواستار تخصیص اعتبار مورد نیاز برای تأمین آب شرب پایدار، سالم و بهداشتی در روستاهای آسیب دیده شد و اظهار کرد: گندزدایی آب شرب در محل هم در دستور کار قرار داده شده که با فروکش کردن سطح آب تمامی مسیرهای خط انتقال بعد از ترمیم، ابتدا سوپرکلریناسیون انجام شده و طی صورتجلسه مشترک با کارشناس ناظر بهداشت استانی آب شرب وارد شبکه خواهد شد.
 
گفتنی است در ساعات اولیه وقوع سیل تاسیسات آبرسانی ۳۷۵ روستای تحت پوشش در ۱۴ شهرستان مراوه تپه، کلاله، گالیکش، مینودشت، گنبدکاووس، آزادشهر، علی آباد کتول، رامیان، گرگان، آق قلا، گمیشان، بندرترکمن، کردکوی و بندرگزآسیب وارد شد که قطعی آب شرب را در پی داشت اما با تلاش شبانه روزی کارکنان شرکت آب و فاضلاب روستایی استان تاکنون این رقم به ۱۴ روستا کاهش یافته است.
 
منبع: مهر

برچسب‌ها:

نظر شما