شناسهٔ خبر: 31907196 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

خروج نظاميان آمريکايي از کامرون

صاحب‌خبر -

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صداوسيما به نقل از خبرگزاری آناتولی؛ رسانه های آمریکایی اعلام کردند بیش از یکصد نظامی این کشور روز یکشنبه کامرون را ترک می کنند.
این نظامیان به پایگاه فورت کمپبل بازگردانده شدند. سخنگوی پایگاه فورت کمپبل در آمریکا اعلام کرد مراسمی به همین مناسبت قرار است 24 مارس در این پایگاه برگزار شود.
حدود سیصد نظامی آمریکایی از اکتبر 2015 در پایگاه هوایی گاروا Garoua در شمال کامرون مستقر شدند. این نظامیان از نیروهای ارتش کامرون در مقابله با ستیزه جویان بوکو حرام حمایت می کردند.
­این نظامیان در مدت استقرار در پایگاه گاروا ماموریت های امنیتی و زیر ساختی با هدف تقویت همکاری نظامی بین کامرون و آمریکا داشتند.
آمریکا فوریه گذشته از پایان چندین برنامه کمک نظامی و امنیتی به کامرون خبرداد. این تصمیم در پی گمانه زنی ها درباره نقض حقوق بشر از سوی ارتش کامرون اتخاذ شد.آمریکا از کامرون خواسته بود درباره این اتهامات که آنها را معتبر می داند؛ تحقیق کند.
وزارت امور خارجه آمریکا ماه فوریه در بیانیه ای اعلام کرده بود : پس از بررسی های دقیق روابط امنیتی با کامرون دولت آمریکا به برخی همکاری ها پایان می دهد.

نظر شما