شناسهٔ خبر: 31907177 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: فرینا | لینک خبر

مشهدی ها پیشگام سفرهای نوروزی قشم آخرین اخبار آرشیو گروه های خبری

خبرنگار منطقه آزاد قشم

قائم مقام ستاد اجرایی خدمات سفر قشم از مردم مشهد (خراسان رضوی) به عنوان پیشگامان سفرهای نوروزی جزیره زیبای قشم در جنوب کشور نام برد.

صاحب‌خبر -

به گزارش فرینا، عبدالجواد کمالی اعلام کرد: از 25 اسفند 97 تا پایان سومین روز از فروردین 98 و از سه مبدا ورودی فرودگاه، اسکله پهل و اسکله شهید حقانی بندرعباس 281 هزار و 721 گردشگر وارد قشم شدند که مردم خراسان رضوی با سهم 14.34 درصدی مقام نخست ورود گردشگر جزیره را به خود اختصاص داده اند.
کمالی افزود: در جمع بندی آمار روزهای یاد شده به ترتیب گردشگران استان های فارس با 11.75، اصفهان با 10.73، تهران با 10.38 و کرمان هم با رقمی معادل 6.67 در صد در رده های بعد از مردم  خراسان رضوی قرار دارند.
عضو هیات مدیره و معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم، اظهار کرد: مردم دیگر استان های کشورمان از نقاط مختلف شمال، جنوب، غرب و شرق هم با سهم  46.13 درصدی از سفرهای نوروزی، وارد قشم "جزیره عجایب هفت گانه خلیج فارس" شده اند.
وی ادامه داد: حضور گسترده مهمانان جزیره قشم در سایت های گردشگری هم نشان از علاقمندی مردم کشورمان نسبت به زیبایی های عالم خلقت در این جزیره زیبا دارد.
جزیره قشم با یک هزار و 500 کیلومتر مربع وسعت به عنوان بزرگترین جزیره خلیج فارس با ظرفیت های کم نظیر گردشگری از جمله طولانی ترین غار نمکی جهان، جنگل های دریایی حرا، دره ستاره ها، دره و تنگه چاهکوه، جزایر ناز، غارهای خوربس، چاه های تلا و بادگیرهای زیبای بندر تاریخی لافت، خلیج دلفین های هنگام، سایت تخم گذاری لاک پشت های پوزه عقابی، موزه ژئوپارک شهر قشم، سواحل زیبا، قلعه پرتغالی ها و مهمتر از همه مردم نجیب، خونگرم و مهماندوست در جنوب کشور واقع شده است.

برچسب‌ها:

نظر شما