شناسهٔ خبر: 31907131 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران:

توسعه بوم‌گردی راهکار تقویت اقتصاد روستاها

سیف الله فرزانه،مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران،گفت:برای توزیع متوازن گردشگری باید اقتصاد روستا را تقویت کنیم که یکی از راهها توسعه بوم گردی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری  خبرانلاین ازساری ،سیف الله فرزانه،مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران در حاشیه ستاد اجرایی خدمات سفر با بیان اینکه مردم مازندران عید امسال را با سین سیل آغاز کردند، گفت: در حادثه اخیر به برخی از زیر ساخت های گردشگری و بناهای تاریخی نیز آسیب وارد شده که در دست بررسی است.

وی تعداد مسافران مقیم را چهارمیلیون و ۴۹۶ هزارو ۲۰۷ نفر شب اقامت دانست و افزود: تعداد مسافرین مقیم نسبت به مشابه سال قبل۹ درصد افزایش داشته است.

فرزانه تعداد بازدید از جاذبه های طبیعی را دو میلیون و ۹۹۲ هزارو ۹۰ نفر دانست و از افزایش ۲۲ درصدی بازدیدکنندگان نسبت به سال گذشته خبرداد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران تعداد بازدید نظارتی را یکهزارو ۷۹۵ و اخطار را ۳۹ مورد دانست و ادامه داد: ۳۸ هزارو ۵۰۰ نفر از پایگاه و موزه های استان مازندران بازدید کردند.

وی با بیان اینکه ۲۷۵ گردشگر خارجی از مراکز گردشگری و طبیعی بازدید کردند،گفت: ۴نمایشگاه صنایع دستی و سوغات به صورت محلی و ملی در استان افتتاح شده است.

فرزانه از برگزاری بیش از ۱۰۰ جلسه با حضور مدیران، فرمانداران، بخشداران، دهیاران و شهرداران خبرداد و افزود: تعداد برگزاری این جلسات در کشور و استان بی سابقه است و این نشان می دهد که واژه گردشگری می تواند رویکرد فرهنگی و اقتصادی برای مازندران داشته باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران به گردشگری روستایی اشاره کرد و ادامه داد: برای توزیع متوازن گردشگری باید اقتصاد روستا را تقویت کنیم که یکی از راهها توسعه بوم گردی است.

وی خاطر نشان کرد: گردشگری مازندران تا پایان سال گذشته ۷۰۰ تعهد داشت که تا کنون ۱۲۱ پروانه بهره برداری صادر شد.

۴۶

نظر شما