شناسهٔ خبر: 31906779 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

در راستای شعار سال

نمایندگان و مسئولان همدانی از رونق تولید می گویند

نمایندگان و برخی از مسئولان همدانی در مصاحبه هایی جداگانه بر ساده ساختن فضای کسب و کار از سوی دولتی ها تأکید دارند و اینکه بانک ها در ارائه تسهیلات قوی تر از گذشته وارد میدان شوند و از سویی دیگر نیز مجلسی ها اگر قوانینی برای رونق بخشیدن به تولید نیاز است به تصویب برسانند.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نافع،  رهبر معظم انقلاب شعار سال 98 را همچون سال های گذشته با محوریت اعتلای ایران اسلامی عنوان و در نامگذاری نام سال بر موضوع "رونق تولید" تأکدید کردند.

در این باره شاهد اظهارنظرهای نمایندگان مجلس و تعدادی از مسئولان استان همدان هستیم و همگی اینان بر مسئله رفتن به سمت خودکفایی در سایه رونق اقتصادی اذعان دارند.

**مفتح: نخستین وظیفه دولت، برای رونق تولید، سرعت بخشیدن در ایجاد فضای کسب و کار ساده است

به گونه ای که ؛ «محمدمهدی مفتح»  نماینده مردم تویسرکان در گفت و گو با خبرنگار رودآور، با گرامیداشت حلول سال نو و مزین شدن آن به میلاد گهربار امام علی(ع) و با تبریک این سال به ایرانیان سراسر کشور و به ویژه تویسرکانی ها، گفت: رهبر معظم انقلاب در لحظه تحویل سال همچون سال های گذشته با یک نگاه مدبرانه، تحلیل جامع و عمیقی شعار سال جاری را بر مبنای رونق تولید عنوان کردند.

وی اظهار کرد: رهبر انقلاب راه حلی برای تمرکز فعالیت های سه قوه و مردم حول یک محور برای اینکه بتوانیم فعالیت های منسجم تری داشته باشیم ارائه داده اند و آن رونق تولید ملی است.

*ضرورت اقدام جدی دولت برای رفع مشکلات اقتصادی در سال جاری

نماینده مردم تویسرکان افزود: در فرمایشات مقام معظم رهبری اشاره هایی هم به مشکلات سال 97 که برگرفته از تحریم های ظالمانه بود داشتند، از جمله تورم، کاهش ارزش پول کشور و مشکلات معیشتی و بیکاری که به نوعی در سال گذشته تشدید شده بود و اینکه حال در سال 98 دولت و مسئولان ذی ربط باید اقدامی جدی داشته باشند که مشکلات زندگی مردم کمتر شود و کشور بتواند در مسیر رشد اقتصادی خود حرکت های خوبی را داشته باشد.

مفتح تصریح کرد: انتظار رهبر انقلاب این است که در حقیقت تمام فعالیت های ارگان های مرتبط با دولت، مجلس و قوه قضائیه و همچنین فعالان حوزه بخش خصوصی حول رونق تولید متمرکز و سازماندهی شود تا از نتایج ملموس تحقق این مهم به کاهش تورم، رفع مشکلات اشتغال و مسائل اقتصادی و در نهایت کاهش بیکاری کشور استفاده شود.

* افزایش کیفی  و کمی تولید، تورم و بیکاری را کاهش می دهد

وی عنوان کرد: افزایش حجم تولید ملی به طور طبیعی میزان تورم را هم به دنبال دارد، این یک مسئله بسیار روشنی  در حوزه اقتصاد است، که هر چه میزان و حجم تولید افزوده شود، شاهد میزان ثابت نقدینگی و کاهش تورم هستیم، بدین ترتیب مشکل بیکاری هم کاهش پیدا می کند، چرا که افزایش تولید نیازمند نیروی انسانی خواهد بود.

نماینده مرم تویسرکان در مجلس با تأکید بر اینکه برای محقق شدن شعار سال یک همتی عمومی نیاز است، ادامه داد: می بایست سه قوه برای تشویق و ترغیب بخش خصوصی به سرمایه گذاری در تمامی زمینه ها فعالانه تر وارد شود تا سرمایه گذاران دلسوز کشور در حوزه تولید وارد شده و به آن رونق ببخشند، هم واحدهای صنعتی جدید ایجاد کرده و هم واحدهای صنعتی موجود را توسعه دهند.

مفتح اظهار کرد: زمانی که حمایت ها به درستی انجام شود، شاهد افزایش کیفی و کمی محصول تولید شده و و کاهش قیمت تمام شده خواهیم بود.

* جایگاه فضای کسب و کار کشور نامناسب است

وی با ابراز تأسف از اینکه در بخش دولتی در حال حاضر جایگاه مناسبی در زیرمجموعه ها و شاخصه های فضای کسب و کار نداریم، تصریح کرد: دولت و قوای دیگر باید فضای کسب و کار را به فضایی ساده، سهل و آسانی برای بخش خصوصی تبدیل کنند، در حقیقت فضای کسب و کار به مسائلی گفته می شود که در کار یک فعال اقتصادی تأثیر گذار است اما سرمایه گذار اختیارو نقش مستقیمی در تصمیمات مرتبط با آن ندارد.

*نخستین وظیفه دولت، برای رونق تولید، ایجاد فضای کسب و کار ساده است

نماینده مردم تویسرکان در مجلس ادامه داد: قوانین کار، مالیات، محیط زیست، فرآیند اخذ مجوزها و نحوه ارائه تسهیلات همگی مسائل مرتبط با فضای کسب و کار است که یک فعال اقتصادی در شکل گیری و  طراحی آن ها نقشی ندارد اما به دلیل الزامات قانونی باید انجام دهد و اگر دولت بخواهد تولید را رونق دهد، به عنوان نخستین وظیفه باید این فضا را ساده و آسان سازد.

مفتح تأکید کرد: بدین ترتیب یک رهنمود بسیار روشن و فوری برای دولت  و مجلس و حتی قوه قضائیه تعیین شده است و باید به سرعت این کار انجام شود به ویژه در حوزه دولت که برنامه ها و کارها به طور کامل روشن است و اینکه باید چه اقداماتی انجام دهد تا این فضای کسب و کار ساده و سهل شود.
وی افزود: اولویت ارکان نظام در سال جاری رفتن به سمت سرعت بخشیدن به ارائه شیوه ای مناسب برای بهتر شدن فضای ساده کسب و کار در حمایت از سرمایه گذران است، تا بخش خصوصی این اشتیاق را پیدا کند که در این فضا فعال شده و به دنبالش شاهدرونق تولید باشیم.

**نماینده مردم نهاوند در مجلس: نمایندگان مردم در مجلس با سخنان رهبر انقلاب تکان خوردند

 همچنین «حسن بهرام نیا» نماینده مردم نهاوند در مجلس نیز در گفت‌وگویی با خبرنگار نافع با اشاره به بیانات رهبر انقلاب در حرم مطهر رضوی و شعار سال گفت: سخنان رهبر انقلاب مثل خونی بر پیکره اجتماع تزریق شد و شعارهایی مبنی بر اینکه باید برای زندگی بهتر و رفاه با کشورهای اروپایی همراهی کنیم و به آنها وصل شویم را  تغییر داد.

 وی اظهار کرد: رهبر انقلاب حیات و روحیه دوباره به جامعه تزریق کرد و اعتماد جامعه که در اثر سؤمدیریت، گرانی ها آسیب دیده بود ترمیم شد.
 
نماینده مردم نهاوند در مجلس با بیان اینکه برای رونق تولید و ایجاد اشتغال باید به داشته های خودمان متکی باشیم خاطرنشان کرد: باید با کشور های دیگر ارتباط داشته باشیم اما این شاگردی برای همیشه نیست.
بهرام نیا با بیان اینکه ما به ارتباطی نیاز داریم که استعماری و استثماری و به حالت غربزدگی نباشد، تصریح کرد: ما نباید از اقتصاد مقاومتی و درونزای خود و ظرفیت‌های بالقوه کشور غافل شویم. از این ظرفیت ها در راستای تولید اشتغال و صادرات باید استفاده کنیم.

بهرام نیا عنوان کرد: سخنان رهبر انقلاب باید نصب العین مسئولین قرار گیرد تا سال جاری در راستای تحقق منویات ایشان حرکت کنیم.

 وی بر ضرورت پای کار بودن قوه مقننه و مجریه تا شکل گیری رونق اقتصادی خبر داد و گفت: در این صورت مردم در عمل و به صورت عینی پیشرفت های اقتصادی را لمس می کنند.

نماینده مردم نهاوند در مجلس با اشاره به انتقاد رهبر انقلاب از  مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: باید برای  تحقق شعار سال بر اساس داشته‌های خود حرکت کنیم.

بهرام نیا ادامه داد: منتخبین مردم در مجلس با سخنان رهبر انقلاب تکان خوردند. مجلس باید برای تحقق شعار سال موانع قانونی را برطرف و اگر نیاز به قانون برای صادرات و واردات است تصویب کند.

 وی با اشاره به اینکه باید مجلس در خصوص لوایح استعماری که محدود کننده اقتصاد مقاومتی است هشیار باشد، افزود: نباید به لبخندها و در باغ سبز نشان دادن و نیز وعده های اروپایی ها دلخوش باشیم، آنها مثل لبه قیچی هستند و منبع و جوشش آن ها یکی است.

**نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس: بانکها در زمینه حمایت های مالی و اعتباری  باید قوی تر از سالهای گذشته اقدام کنند

از سویی دیگر درباره شعار سال «محمد علی پور مختار» نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ نیز با بیان اینکه رهبر انقلاب به موضوع اقتصاد مقاومتی به عنوان پایه و استحکام اقتصاد و در سال‌های گذشته تاکید داشته است، گفت: شعار امسال که رونق تولید است باید با رویکرد قوی تر و مطمئن تر از تولید کنندگان حمایت کنیم.

 وی اظهار کرد: برای حمایت واقعی از تولید کنندگان هم از طریق قانونگذاری و هم از طریق قوه اجراییه باید اقدام شود و در زمینه حمایت های مالی و اعتباری به خصوص بانکها باید قوی تر از سالهای گذشته اقدام کنند.
 نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ با بیان اینکه یکی از اقدامات قوه قضائیه که رئیس جدید اعلام کرده، حمایت از تولید و ایجاد امنیت اقتصادی است ابراز امیدواری کرد که در سال ۹۸ حمایت از تولید به اوج خود برسد و شاهد یک جهش و گشایش جدی در زمینه رونق تولید باشیم.

 نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ افزود: امیدواریم در سال آینده با ایجاد رونق تولید به واردات اقلام و نیازهای مردم بی نیاز و بتوانیم صادر کننده باشیم.
 پورمختار با بیان اینکه همه باید برای تحقق شعار سال متمرکز باشند، تصریح کرد: باید ابزار و امکانات رونق بخش تولید را بشناسیم و آنها را تقویت کنیم و موانع را رفع و دفع کنیم.
 وی تاکید کرد: نسبت به سالهای گذشته وضعیت تولید بهتر و مستحکم تر و کیفی تر خواهد بود.

**معاون امور اقتصادی استانداری همدان: دستگاه های مرتبط با تولید باید سرمایه گذاری را تسهیل کنند

همچنین «ظاهر پورمجاهد» معاون امور اقتصادی استانداری همدان در گفت و گویی که با خبرنگار نافع داشته با اشاره به بیانات رهبر انقلاب و شعار سالگ فت: رهبر انقلاب اسلامی در ارتباط با سلسله نامگذاری هایی که داشتند امسال را نیز رونق تولید گذاشتند که امیدواریم با تلاش، برنامه‌ریزی‌ها، اقدامات جهادگرانه و پیگیرانه این فرمایشات را اجرا کنیم.

وی اظهار کرد: بحث اول تامین منابع مالی توسط بانک ها و موسسات مالی است که باید توسعه پیدا کند و آنچه دستورالعمل، ضوابط و مسائل قانونی است اجرا شود.
معاون امور اقتصادی و نیروی انسانی استانداری همدان بحث مالیاتی و تامین اجتماعی را بحث دوم عنوان کرد و افزود: دستگاه هایی که مرتبط با تولید هستند باید موضوعات سرمایه گذاری را تسهیل و کارها را روان کنند.

پورمجاهد بحث سوم را مشارکت بخش خصوصی، اجرای برنامه های تولید و تقویت و گره گشایی عنوان و تصریح کرد: کار صدور مجوز، پرداخت تسهیلات، رعایت زمان بندی ها و استعلامات باید به سرعت انجام گیرد  تا کارها لنگ نماند.

 وی با بیان اینکه نباید فرصت را از دست دهیم، گفت: باید از مشارکت بخش خصوصی، مردم و موسسات مالی و بنیادهای همچون بنیاد علوی و بنیاد برکت استفاده کنیم.

معاون امور اقتصادی و نیروی انسانی استانداری همدان ادامه داد: باید از شرکت‌های سرمایه‌گذاری که منع سرمایه گذاری ندارند استفاده کنیم تا از سامانه مالی آنها برای استان استفاده شود.

 پور مجاهد با بیان اینکه باید برنامه داشته باشیم و ظرفیت روستاها و شهرستان ها را شناسایی و جذب سرمایه گذاری کنیم تاکید کرد: باید روی تکمیل زنجیره، ارتقای تولید و احیای واحدهای صنعتی راکد کار کنیم  واتفاق جدیدی در این حوزه بیافتد.

 وی همچنین گفت: باید به نظرات و کارهای کارشناسی توجه داشته باشیم و واحدهایی را که قابل احیا هستند، احیا، و واحدهایی که قابل احیا نیستند را تغییر کاربری دهیم.

معاون امور اقتصادی و نیروی انسانی استانداری همدان با اشاره به سخنان رهبر انقلاب که فرمودند از تحریم‌ها نباید نالید گفت: زمانی که تهدید شدیم و برنامه‌ریزی کردیم، توانستیم کارهای بزرگی را رقم بزنیم. تحریم ها همچنان هست و باید از فرصت ها استفاده کنیم و شرایط سال ۹۸ شرایط بسیار خوبی برای کار کردن است.

**رئیس. صنعت، معدن و تجارت استان همدان: سال ۹۸ شاهد رونق تولید خواهیم بود

از سخنان «حمیدرضا متین» رییس صمت استان همدان هم نباید درباره شعار سال غافل شد، وی در گفت و گویی با بیان اینکه شعار سال ۹۸ بسیار مدبرانه‌ است، گفت: این شعار با توجه به وضعیت و شرایط نامگذاری شده است.

وی اظهار کرد: ما در سال ۹۸ با وجود شرایط تحریم در خصوص ورودی کالاها عملا شاهد رشد در هر شرایطی خواهیم بود.

رئیس صنعت، معدن و تجارت همدان با اشاره به اینکه سال ۹۷ در بحث فولاد و صنایع پایین دستی عملا رشد مناسبی داشتیم، افزود: در سال ۹۸  قطعا این موضوع را به سایر حوزه‌ها تعمیم می‌دهیم و پیرو بیانات رهبر انقلاب صد در صد شرایط ویژه‌ای را برای این موضوع خواهیم داشت.

متین تصریح کرد: سال ۹۸ علی رغم فشارهایی که دشمنان به ما وارد می‌نند ما در کنار همدیگر با یک دید بهتر تولید خواهیم داشت.

وی با اشاره به نامگذاری سال ۹۸ تحت عنوان رونق تولید، گفت: رونق تولید در سال ۹۸ به دلیل شرایط و وضعیت واردات و اقتصاد کشور حتما شکل خواهد گرفت و این را ثابت می‌کنیم.
انتهای پیام/

نظر شما