شناسهٔ خبر: 31906672 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پرواز دوباره هواپیمای شناسایی آمریکا در مرزهای روسیه

مسکو - ایرنا - رسانه های روسیه بار دیگر از پرواز هواپیمای بوئینگ نظامی آمریکا در مرزهای این کشور برای شناسایی و امور تجسسی خبر داده اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، براساس داده های ناوگان هوایی روسیه در منطقه کالینینگراد این هواپیمای تجسسی از نوع بوئینگ نظامی RC-135V در ارتفاع 35 هزار متری درمرزهای غربی روسیه مشاهده شده است.
گفتنی است، به تازگی فعالیت هواپیماهای شناسایی خارجی و هواپیماهای بدون سرنشین در نزدیکی مرزهای روسیه و تاسیسات نظامی این کشور به شکل بی سابقه ای تشدید شده است.
هواپیماهای نظامی خارجی به طور منظم در دریای بالتیک، در کریمه و کراسنودار و همچنین پایگاه های نزدیک روسیه در سوریه دیده می شوند.
تنها چند روز پیش وزارت دفاع روسیه خبر داد که چندین فروند بمب افکن بی-52 اچ آمریکا که قادر به حمل بمب هسته ای هستند در نزدیکی مرزهای روسیه به پرواز درآمدند.
ناظران نظامی بر این عقیده اند که بمب افکن های آمریکایی در واقع حمله به اهداف روسیه در منطقه دریای بالتیک را پس از پرواز از خاک آمریکا تمرین می کنند.
وزارت دفاع روسیه روز جمعه با تایید خبر پرواز بمب افکن آمریکایی بر فراز دریای بالتیک خاطرنشان کرده بود که هواپیما تا مسافت 150 کیلومتری به روسیه نزدیکتر شد.
روسیه نیز در واکنش به این اقدامات خبر داد که یک اسکادران بمب افکن های راهبردی توپولف-22 ام.3 قادر به حمل سلاح هسته ای در کریمه مستقر کرده است.
دمیتری پسکوف سخنگوی رئیس جمهوری روسیه اخیرا با انتقاد از پرواز بمب افکن های آمریکا در نزدیکی مرزهای روسیه، اعلام کرد که چنین تحرکاتی تنها تنش میان مسکو و واشنگتن را بیشتر می کند.
وی با بیان اینکه شکی ندارد که چنین اقداماتی تحریک آمیز است، اظهار داشت: این حرکات به امنیت و ثبات مناطقی که در مجاورت روسیه قرار دارند، ضربه می زند.
اروپام ** 1346 *

نظر شما