شناسهٔ خبر: 31906632 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مد، آب را به خیابان های اطراف منازل اروندکنار کشاند

آبادان - ایرنا - بالا آمدن سطح آب رودخانه اروند همراه با مد کامل باعث نفوذ آب و شکسته شدن برخی از سدبندهای شهر روستاهای بخش اروندکنار آبادان و سرازیر شدن آب به خیابان ها و اطراف منازل در روز یکشنبه شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، آب اروند رود وارد خیابان های حوزه شهری و اطراف منازل و زمین های کشاورزی روستاهای نهرازرق و نهر ابوفلفل شده و باعث کند شدن رفت و آمد اهالی و خسارت به تاسیسات شهری و روستایی شده است.
شهردار اروندکنار با تایید نفوذ آب به خیابان ها و شکسته شدن سیل بند در نهر ابوچنبه گفت: عوامل شهردار اروندکنار در حال خدمت رسانی به شهروندان و تخلیه آب از اطراف منازل و خیابان های شهر هستند.
بدر مطوری گفت:همراه شدن مد کامل آب و افزایش میزان آب رودخانه اروند باعث شد تا با جذر، آب به سطح شهر و خیابان های نفوذ کند.
بخشدار اروندکنار نیز به خبرنگار ایرنا گفت:سدبندهای 2 روستای نهرازرق و نهرابوفلفل بدلیل حجم آب بالای اروندرود شکسته شده و با هماهنگی بنیاد مسکن راه و شهرسازی در حال ترمیم آن هستیم.
ادیب مهاوی اظهار داشت:هم اکنون با جذر شدن آب میزان آب ورودی به زمین های کشاورزی و اطراف منازل کمتر شده و ولی در با جذر شبانه احتمال افزایش میزان آب و شکسته شدن سیل بندها در مناطق روستایی وجود دارد.
وی افزود:جلسه ای تا 2 ساعت دیگر در محل بخشداری اروندکنار برگزار می شود و تصمیم لازم در خصوص ترمیم سیل بندها و یا ایجاد سیل بندهای جدید اتخاذ خواهد شد.
اروندکناردر 45 کیلومتری جنوب آبادان و روبروی شهر فاو عراق قرار دارد.
این بخش با 25 روستای در حاشیه اروندرود یکی از مراکز مهم تولید خرما در شهرستان آبادان است.
3015/6064

نظر شما