شناسهٔ خبر: 31906628 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

واکنش اعضای جنبش حزب الله به برخی تحرکات امریکا ؛

مقاومت لبنان شکست ناپذیر و بدون عقب نشینی است

بیروت -ایرنا - نایب رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان تاکید کرد ، مقاومت از مسوولیت خود در قبال دفاع از مردم و میهن عقب نشینی نخواهد کرد و شکست ناپذیر است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری لبنان' ان .ان. ای'، شیخ 'علی دعموش ' روز یکشنبه در مراسم جشن میلاد حضرت علی (ع) در مجتمع امام حسین (ع) شهر صور در جنوب لبنان با اعلام این مطلب افزود، مقاومت با وجود توطئه ها و اقدامات مختلف امریکا و اسراییل همچنان به راه خود ادامه خواهد داد.
وی با اشاره به اینکه مقاومت همچنان قوی و پیروز است چون از میهن خود دفاع می کند، خاطر نشان کرد، اسرائیل و امریکا در سال های گذشته از جمله در سال 1993 ، 1996و 2006 میلادی با هزینه های میلیونی برای از بین بردن مقاومت و تضعیف حزب الله تلاش های زیادی کرده است که همه آنها به شکست منجر شد.
وی ادامه داد، اکنون آنان تلاش دارند تا با ایجاد فتنه بین مقاومت و ارتش لبنان و تحریک گروه های سیاسی مختلف علیه یکدیگر به ثبات و آرامش این کشور ضربه بزنند، اما باید بدانند که همه این اقدامات آنان منجر به شکست است و آنچه در پایان باقی می ماند، مقاومت است.
عضو حزب الله تاکید کرد، آنان در انتخابات پارلمانی (اردیبهشت ماه 1397) با افترا، تهدید ، ارعاب و تلاش کردند تا مردم از رای دادن به حزب الله خودداری کنند ولی مردم با رای خود و حضور با صلابت نمایندگان این حزب و مقاومت در مجلس همه ی توطئه های دشمنان را نقش بر آب کردند.
روز جمعه گذشته همه مقام های لبنانی در دیدار با وزیر خارجه امریکا، حزب الله را یک گروه مردمی دانسته و اعلام کردند.
شیخ دعموش در ادامه افزود: ما در برابر تمام کسانی که علیه مقاومت با استفاده از محیط و فرهنگ و استفاده از رسانه ها ، مطبوعات ، شبکه ها ، وب سایت ها و فضای مجازی توطئه چینی می کنند، ایستادگی خواهیم کرد و در این راه ناامید نخواهیم شد چرا که حق با ماست و ما پیروز خواهیم شد.
کارشناسان منطقه معتقدند که مایک پمپئو وزیر خارجه امریکا در جریان سفر دو روزه به بیروت ( دوم و سوم فروردین 1398) تلاش های زیادی را برای تحریک گروه های لبنانی علیه حزب الله با هدف ایجاد اختلاف بین آنان انجام داد ولی در نهایت با مواضع روشن و قاطع همه لبنانی ها مجبور شد تا با دست خالی بیروت را ترک کند.
شبس*خاورم*1436* 1917

نظر شما