شناسهٔ خبر: 31906366 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

۱۰ فیلم سینمایی که در نوروز ۹۸ حتما باید ببینید+تصاویر

فیلم‌های سینمایی یکی از جذاب‌ترین راه‌ها برای سرگرمی محسوب می‌شود از این رو به معرفی چند فیلم برای نوروز ۹۸ پرداخته ایم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه سینما  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، نوروز و تعطیلات سال نو نزدیک است و ممکن است خیلی‌ها برای گذراندن و پر کردن اوقات خود برنامه‌ای نداشته باشند، یکی از گزینه‌های سرگرم شدن در این ایام دیدن فیلم‌های سینمایی است که در اینجا قصد داریم تعدادی از فیلم‌های محبوب  و برتر سینمای جهان را در ژانر‌های مختلف به شما معرفی کنیم.

«مخمصه؛ Heat»

فیلمی به کارگردانی و نویسندگی مایکل مان و به تهیه کنندگی مایکل مان و آرت لینسون است که در ژانر جنایی و اکشن ساخته شده است. این فیلم با حضور ستارگانی همچون رابرت دنیرو و آلپاچینو، مربوط به سال ۱۹۹۵ است و کمی کلاسیک به نظر می رسد.

این فیلم یکی از محبوب‌ترین‌های فیلم‌های اکشن محسوب می شود. این فیلم رویارویی تعقیب و گریز سارق و پلیس را روایت می کند و داستان از این قراراست که نیک مک کالی (دنیرو) به همراه دستیارانش دست به سرقت بزرگی از بانک می زنند و با بیش از ۱.۵ میلیون دلار فرار می کنند و وینسنت هانا (پاچینو) برای دستگیری آن‌ها مامور می شود.

«زندگی زیباست؛ Life Is Beautiful»

فیلم محصول ایتالیا در ژانر کمدی و درام به کارگردانی و نویسندگی روبرتو بنینی در سال ۱۹۹۷ است که با دریافت سه جایزه اسکار یکی از بهترین‌های این ژانر محسوب می شود. این فیلم دو نیمه متفاوت دارد که نیمه اول داستان کمدی یک خانواده را روایت می کند و نیمه دوم آن مربوط به مشکلات این خانواده در جنگ جهانی دوم است که ترکیب شگفت انگیز سختی‌ها و ظلم‌هایی که آن‌ها متحمل می شود با کمدی‌هایی که شخصیت اصلی فیلم با بازی روبرتو بنینی به وجود می‌آورد به خوبی مخاطب را به جدال اشک و خنده خواهد کشید.

پیشنهاد فیلم‌های سینمایی برای نوروز ۹۸

«حیثیت؛ The Prestige»

اثری حیرت انگیز در سال ۲۰۰۶ به کارگردانی کریستوفر نولان و به تهیه کنندگی ارون رایدر و اما توماس است که توسط خود نولان در ژانر درام نوشته شده است. هیو جکمن و کریستین بیل دو نقش اصلی این فیلم سینمایی هستند. این فیلم داستان دو شعبده باز به نام‌های رابرت انجیر (هیو جکمن) و آلفرد بوردن (کریستین بیل) است که برای رقابت با یکدیگر و به دست آوردن شعبده‌های جدید اقدام به کار‌هایی می کنند که در نهایت نتایج خوبی برای هیچ یک نخواهد داشت.


پیشنهاد فیلم‌های سینمایی برای نوروز ۹۸
«شاهزاده ایرانی: شن‌های زمان؛ Sand of time:Prince of Persia»

فیلمی به کارگردانی و نویسندگی مایک نیوول و کارگردانی جری بروکهایمر محصول سال ۲۰۱۰ در ژانر اکشن فانتزی است که جیک جیلنهال و جما آرترتون در آن به ایفای نقش پرداخته اند.

داستان این فیلم زمینه ایرانی، ولی غیر واقعی دارد و حمله شاهزاده ایرانی (جیک جلنهال) را به قلعه «الموت» روایت می کند که به یک خنجر اسرار آمیز دست پیدا می کند و می تواند با آن زمان را به عقب بازگرداند.


پیشنهاد فیلم‌های سینمایی برای نوروز ۹۸

«رفتگان؛ The Departed»

اثری در ژانر جنایی از کارگردان محبوب فیلم سینمایی «داستان‌های عامه پسند» به نام مارتین اسکورسیزی، به تهیه کنندگی بردی گری و گراهام کینگ و برد پیت و به نویسندگی ویلیام موناهان که محصول ۲۰۰۶ است و چهار جایزه را توانسته از آکادمی اسکار کسب کند تا مُهر تاییدی بر موفقیت این فیلم باشد. ستارگان محبوبی نیز در این فیلم بازی کرده اند که از معروف‌ترین آن‌ها می توان به لئوناردو دی‌کاپریو، مت دیمون، جک نیکلسون و مارک والبرگ اشاره کرد.

داستان این فیلم از این قرار است که پلیسی به نام بیلی کاستیگان با بازی لئوناردو دی‌کاپریو ماموریت پیدا می کند که به صورت ناشناس وارد تشکیلات یک باند گانگستری با سردستگی جک نیکلسون شود تا برای اداره پلیس جاسوسی کند. اما در طرف دیگر این باند گانگستری نیز یک جاسوس در اداره پلیس  دارد که این جاسوس بازی ها اتفاقات غیر قابل پیش بینی را رقم می زند.

پیشنهاد فیلم‌های سینمایی برای نوروز ۹۸

«ورود؛ Arrival»

فیلمی در ژانر علمی تخیلی است که  ژانر محبوبی برای مخاطبان تنوع طلب محسوب می شود. این فیلم به کارگردانی دنی ویلنوو و کارگردانی شان لوی است که موفق به دریافت یک جایزه اسکار شده و بازیگرانی مثل ایمی آدامز و جمی رنر در آن ایفای نقش می کنند.

این فلیم داستان زنی به نام لوییس را روایت می کند که یک زبان شناس برجسته است و در دانشگاه تدریس می کند تا اینکه چندین سفینه فضایی در نقاط مختلف کره زمین فرو می‌آیند و جوی پر از وحشت و ابهام را را بر دنیا حاکم می کنند. در نهایت لوییس مامور می شود با موجودات فضایی داخل سفینه‌ها ارتباط برقرار کند که در این مسیر با اتفاقات جذابی روبرو می شود.


پیشنهاد فیلم‌های سینمایی برای نوروز ۹۸

«برابرساز؛ Equalizer»

فیلمی دو قسمتی در ژانر اکشن به کارگردانی و نویسندگی انوان فوکوآ ریچارد ونک است که قسمت اول آن در سال ۲۰۱۴ و قسمت دوم آن نیز در سال ۲۰۱۸ منتشر شد. دنزل واشنگتون در این فیلم در نقش رابرت مک کال بازی درخشانی ارائه داد و مورد توجه مخاطبین قرار گرفت.

قسمت اول این فیلم داستان یک مامور بازنشسته آمریکایی است که در یک فروشگاه بزرگ مشغول کار می شود، او به دنبال یک زندگی معمولی بود تا اینکه با مافیای روسی مواجه می شود که تقابل‌های دیدنی را به وجود می‌آورد. قسمت دوم نیز ادامه‌ قسمت اول خواهد بود و او این بار با دوستان و همکاران سابق خود در ارتش آمریکا به دلیل خیانتی که آن‌ها به او می کنند درگیر می شود.


پیشنهاد فیلم‌های سینمایی برای نوروز ۹۸

«ستیغ هکسا؛ Hacksaw Ridge»

فیلمی در ژانر درام و اکشن است که بر اساس داستان واقعی است و داستان یک فرد مخالف جنگ در آمریکا به نام دزموند داس را روایت می کند که به صورت داوطلبانه در جنگ جهانی دوم با ژاپنی‌ها حاضر می شود، اما با حمل سلاح مخالفت می کند و تنها دوست دارد به عنوان بهیار در جنگ شرکت کند که این موضوع مشکلات بسیاری را برای وی به وجود می آورد، اما او در نهایت اتفاقی شبیه یک معجزه به وجود می آورد. این فیلم به کارگردانی مل گیبسون با حضور بازیگرانی مثل اندرو گارفلید (بازیگر مرد عنکبوتی شگفت انگیز) وینس وان و لوک بریسی در اسکار جوایز بهترین تدوین و صداگذاری را از آن خود کرد.


پیشنهاد فیلم‌های سینمایی برای نوروز ۹۸

«میان ستاره ای؛ Interstellar»

فیلمی دیگر از کریستوفر نولان به نویسندگی جاناتان نولان محصول ۲۰۱۴ در ژانر علمی تخیلی است که به جرات می توان گفت بهترین فیلم این ژانر محسوب می شود چراکه خیلی به واقعیت نزدیک است و نکات و قوانین علمی حقیقی را برای مخاطب به تصویر می کشد. متیو مک کانهی و جسیکا جستین بازیگران مشهور این فیلم هستند. داستان فیلم از آنجایی شروع می شود که زمین به دلیل فرسوده شدن، دیگر محل مناسبی برای زندگی انسان نیست و کوپر (مک کانهی) خلبان سابق ناسا که به کشاورزی مشغول شده است، دوباره توسط سازمان ناسا که به طور مخفی فعالیت می کند، استخدام می شود تا فضا پیمای آن‌ها را برای یافتن سیاره‌ای جدید برای نجات نسل انسان‌ها هدایت کند.


پیشنهاد فیلم‌های سینمایی برای نوروز ۹۸
«رمپیج؛ Rampage»

در آخرین پیشنهاد به سراغ فیلمی اکشن محصول ۲۰۱۸ در ژانر علمی تخیلی با بازی دواین جانسون میرویم که در ایران نیز طرفداران بسیاری دارد. فیلم رمپیج توسط برد پیتون کارگردانی شده و کارتون کیوس تهیه کننده این فیلم سینمایی است و از بازیگران آن می توان به دواین جانسون، نائومی هریس، مالین اکرمان، جو منگنیلو، جیک لیسی، مارلی شلتن و جفری دین مورگان اشاره کرد.

این فیلم داستان شخصی به نام دیویس اوکویه (دواین جانسون) است که در یک باغ وحش مراقب میمونی باهوش به نام جورج است که از کودکی از آن مراقبت کرده است. اما این میمون به همراه چند جانور دیگر طی یک تغییرات تبهکارانه ژنتیکی به موجودات غول پیکر و خطرناکی تبدیل می شوند. در نهایت این موجودات به شهر حمله می کنند و دواین جانسون به همراه میمون غول پیکرش قصد دفاع از شهر را دارند.

پیشنهاد فیلم‌های سینمایی برای نوروز ۹۸
انتهای پیام/

نظر شما