شناسهٔ خبر: 31906157 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

عضو شورای مرکزی حزب الله لبنان :

مواضع خصمانه امریکا امنیت لبنان و منطقه را تهدید می کند

بیروت - ایرنا - شیخ ' نبیل قاووق' عضو شورای مرکزی جنبش حزب الله لبنان تاکید کرد که مواضع خصمانه امریکا امنیت لبنان و منطقه را تهدید می کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری ملی لبنان، وی که روز یکشنبه در مراسمی به مناسبت عید بشارت در عین ابل در جنوب لبنان سخن می گفت افزود، گفتمان نژادپرستانه دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا علت قتل عام نمازگزاران در نیوزیلند است.
وی تاکید کرد، ترامپ همچنین قدس را پایتخت اسراییل شناخت و اکنون از به رسمیت شناختن حاکمیت اسرائیل بر بلندی های اشغالی جولان سخن می گوید و فردا ممکن است از به رسمیت شناختن اشغال مزارع شبعا و دیگر مناطق لبنان به دست اسراییل سخن بگوید.
وی با اشاره به این که چنین مواضع خصمانه ای توسط ترامپ موجب تهدید امنیت و ثبات لبنان و منطقه می شود افزود، به همین دلیل لازم است لبنان مواضعی قاطع در این ارتباط با بلندی های اشغالی جولان و معامله قرن اتخاذ کند چرا که اولین کشوری که از این موضوع (جولان) متاثر می شود، لبنان است.
رژیم صهیونیستی بلندی های جولان را در جریان جنگ 6 روزه با اعراب در سال 1967 اشغال کرد.
کنست (پارلمان) این رژیم در سال 1981 میلادی این منطقه را جزو مناطق اسراییل اعلام کرد، هرچند براساس قوانین بین المللی، جولان به سوریه تعلق دارد.
ترامپ روز پنجشنبه اول فروردین ماه در توئیتی اعلام کرد اینک زمان آن فرارسیده که پس از 52 سال، واشنگتن به طور کامل حاکمیت اسراییل بر بلندی های جولان را به رسمیت بشناسد.
روسیه، ایران، ترکیه، آلمان و بسیاری دیگر از کشورها با موضع ترامپ مخالفت کرده اند.
اقدام آمریکا در حمایت از الحاق جولان به اراضی تحت حاکمیت رژیم صهیونیستی، پس از آن روی می دهد که دولت ترامپ، 24 اردیبهشت سال 1397 در اقدامی تحریک آمیز، سفارت ایالات متحده را از تل آویو به قدس اشغالی منتقل کرد.
خاورم*1436**شبس**1613

نظر شما