شناسهٔ خبر: 31905848 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رئیس سازمان بهزیستی: معلولان گلستانی بدون کمک نماندند

تهران- ایرنا- رئیس سازمان بهزیستی کشور خاطرنشان کرد: هیچ آسیب جسمی ناشی از سیل به افراد تحت پوشش بهزیستی در این استان وارد نشده و هیچ یک از افراد معلول بدون کمک نماندند، هرچند منازل این افراد بویژه در شهر آق قلا دچار آبگرفتگی شدید شده است.

صاحب‌خبر -

«وحید قبادی دانا» عصر یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا به سفر دیروز و امروز خود به مناطق سیل زده استان های گلستان و مازندران اشاره کرد و افزود: گروه های هدف بهزیستی در شهرستان گنبد استان گلستان در چهار مرکز شبانه روزی مستقرند که این مراکز در سیل اخیر آسیب خاصی ندیدند.
به گفته این مقام مسئول، سه مرکز روزانه توانبخشی معلولان در گمیشان و آق قلا که دچار آبگرفتگی شده بودند، آسیب جدی ندیدند، همچنین کمپ ترک اعتیاد معتادان در آق قلا آسیب خاصی ندید، اما حدود 50 نفر از افراد تحت پوشش در این کمپ به گرگان انتقال داده شدند.
وی ادامه داد: در گمیشان نیز کودکان حاضر در مرکز نگهداری از کودکان بی سرپرست و بدسرپرست این شهر به مرکز استان منتقل شدند.
قبادی دانا یادآور شد: در مجموع شهرهای گنبد، آق قلا و گمیشان به ترتیب سه هزار و 500، سه هزار و 800 و سه هزار و 200 خانوار دارای معلول تحت پوشش بهزیستی دارند که تلاش شد تا بویژه معلولان ضایع نخاعی (49 نفر در آق قلا و 22 نفر در گمیشان) به مناطق امن انتقال داده شده و وسایل و مایحتاج مورد نیازشان تامین شود.
وی اضافه کرد: کانون مهد کودک های استان گلستان نیز نسبت به دایر کردن یک مهد کودک در محل نمایشگاه های بین المللی گرگان (محل اسکان خانواده های هدف بهزیستی) اقدام کرده و علاوه بر آن 6 تیم حمایت های روانی- اجتماعی پس از حوادث و بلایا (2 تیم در گمیشان، 2 تیم در آق قلا و 2 تیم در محل اسکان واقع در نمایشگاه گرگان) مستقر شدند.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: در کمپ یاد شده در گرگان، از تعدادی از خانواده های دارای افراد معلول سرکشی و مایحتاج مورد نیاز آنها بویژه ویلچر تامین شد، همچنین پوشینه (پوشک) برای افراد دارای معلولیت های شدید و خیلی شدید تامین شد.
قبادی دانا خاطرنشان ساخت: جمعیت بهزیستی استان های همجوار گلستان نیز در آماده باش کامل هستند تا چنانچه نیازی احساس شود، فعال شده و وارد عمل شوند.
وی با تقدیر از کمک های مردمی، تاکید کرد: اگر یاری مردم نبود بسیاری مشکلات حل نمی شد و در کنار مددکاران بهزیستی، مردم نیز یار و یاور معلولان بودند.
رئیس سازمان بهزیستی کشور در عین حال گفت: تیم هایی در استان گلستان آماده شده تا در صورت اطلاع رسانی مواردی که از آنها مطلع نیستیم، به یاری گروه های هدف بهزیستی بشتابند.
به گفته این مقام مسئول، در استان گلستان 33 هزار خانوار تحت پوشش بهزیستی اند و 83 مرکز نگهداری از معلولان جسمی- حرکتی، نخاعی، روانی مزمن و سالمندان وجود دارد که 17 مورد آن شبانه روزی بوده و 66 مرکز توانبخشی روزانه است.
وی به سفر امروز خود به شهرستان های قائم شهر و سیمرغ مازندران اشاره و خاطرنشان کرد: شرایط در استان مازندران رو به بهبود است و مشکل خاصی از گروه های هدف بهزیستی در این استان گزارش نشده است.
به گزارش ایرنا، براثر وقوع سیل اواخر اسفند 97 (یکشنبه 26 اسفندماه) به 200 روستای مازندران در 12 شهرستان خسارت وارد شد و پنج نفر نیز جان خود را از دست دادند.
با آغاز فعالیت سامانه سرد و بارشی از هفته گذشته بیش از 300 میلی متر باران در گلستان بارید و ارتفاع برف در مناطق کوهستانی استان به 1.5 متر رسید.
بخش زیادی از مناطق شمالی و غربی گلستان اعم از مزارع کشاورزی، راه ها، خانه های شهری و روستایی به زیر آب رفته است.
اقتصام*3065**

نظر شما