شناسهٔ خبر: 31903443 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

بهار ۹۸|ترافیک نیمه‌سنگین در شهرهای گیلان/ مسافران در حاشیه رودخانه‌ها توقف نکنند‌

R7877/P/S6,71/CT1

رئیس پلیس راهور گیلان از کاهش ۱۷ درصدی ورود مسافران به استان خبر داد و گفت‌: وضعیت ترافیک در کلیه محدوده‌های شهری گیلان نیمه سنگین و روان است.

صاحب‌خبر -

سرهنگ محمدرضا محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت با بیان اینکه آمار مسافران ورودی به گیلان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته تاکنون حدود 17 درصد کاهش داشته است اظهار داشت: وضعیت ترافیک در کلیه شهرهای استان گیلان در حال حاضر نیمه‌سنگین و روان گزارش می‌شود.

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی گیلان با بیان اینکه بیشترین حجم ورود مسافران نوروزی از محدوده شهر رودبار انجام شده است عنوان کرد:‌ در چند روز گذشته وضعیت خاص این محور و تردد بسیار زیاد خودروهای عبوری ترافیک سنگینی را در داخل شهر رودبار به وجود آورده است.

محمدی از فعال بودن ستادهای ترخیص و شماره‌گذاری پلیس راهور گیلان در ایام نوروز خبر داد و تصریح کرد: امسال آمار شماره‌گذاری خودروهای گذر موقت به نسبت سال قبل با افزایش چشمگیری مواجه بود به طوری‌که در چند روز اخیر 355 فقره واگذاری توسط پلیس راهور گیلان انجام شد.

وی تجهیز لباس پلیس راهور گیلان به دوربین‌‌های هوشمند را از دیگر اقدامات طرح نوروزی پلیس خواند و ابراز داشت: علاوه بر این امسال کلیه نیروهای پلیس راهور گیلان به گوشی‌ها هوشمند مجهز شدند بنابراین امکان رصد آن‌لاین وضعیت خودروهای متوقف شده کاملاً فراهم شده است.

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی گیلان به برخی از مزیت‌های گوشی‌های هوشمند پلیس اشاره کرد و گفت:‌ با ورود شماره پلاک خودرو اطلاعاتی نظیر وجود دستور قضایی برای توقف وسیله نقلیه،‌ اصلاع از سرقتی بودن آن، جرایم معوقه کاملاً در دسترس پلیس قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه پلیس در صورت اثبات وجود موارد یاد شده نسبت به توقیف و یا تحویل خودروهای متوقف شده به مراجع قضایی اقدام می‌کند ‌اظهار داشت: با این تجهیزات جدید نیروهای پلیس راهور در حین اعمال قانون می‌توانند کلیه اطلاعات وسیله نقلیه را به صورت مستقیم بررسی کنند.

محمدی در مورد گزارشات سازمان هواشناسی که از تغییر وضعیت جوی استان گیلان در ساعات آینده خبر داده است ابراز داشت: هشدار وقوع سیل در گیلان صادر نشده است اما با تمام این‌ها لزوم احتیاط در معابر لغزنده و داشتن سرعت مطمئنه به کلیه دارندگان وسائط نقلیه توصیه می‌شود.

وی احتیاط حین رانندگی در محدوده‌های کوهستانی گیلان توسط رانندگان را لازم و ضروری دانست و تصریح کرد: با توجه به بارش باران در ساعت‌های آینده از مسافران نوروزی تقاضا داریم علاوه بر تجهیز خودروها به تجهیزات زمستانی در حاشیه رودخانه‌های گیلان جهت استراحت توقف نکنند.

انتهای پیام/ ز

نظر شما