شناسهٔ خبر: 31903320 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

مدیرکل امور بانوان استانداری یزد:

رونق تولید گردونه اقتصادی کشور را به حرکت درمی‌آورد

مدیرکل امور بانوان استانداری یزد با بیان اینکه «رونق تولید» گردونه اقتصادی کشور را به حرکت درمی‌آورد، گفت: تحقق شعار سال موجب حل مشکلات بیکاری خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا؛ هرساله رهبر معظم انقلاب نیاز ملی را در ایام عید نوروز و در قالب «شعار سال» اعلام می‌فرمایند؛ و اگر مجموعه‌ی سیستم بوروکراسی کشور اعم از قوای سه‌گانه، نهادهای زیر نظر ایشان و فرهنگ‌عامه در یک حالت اجماعی بتوانند به سمت تحقق این اهداف ترسیم‌شده حرکت کنند، بخش اعظمی از مشکلات کشور حل خواهد شد و شرایط برای یک توسعه‌ی بهینه، پایدار، مطلوب و موردنیاز جامعه ایرانی فراهم می‌شود.

نقش برجسته زنان در تحقق شعار سال

مدیرکل امور بانوان استانداری یزد در گفتگو با خبرنگار یزدرسا اظهار کرد: رونق تولید ملی و بالا بردن کیفیت تولید داخلی به‌صورت جهادی بر عهده تک‌تک افراد جامعه در عرصه‌های مختلف است.

فاطمه دانش یزدی ادامه داد: حمایت از تولید داخلی در خانواده‌ها با مسئولیت بیشتر زنان روبه‌رو می‌شود؛ چراکه مادران در خانواده نقش تربیتی و فرهنگ‌سازی را بر عهده دارند.

وی با بیان اینکه اقشار عمومی جامعه در تحقق حمایت  و رونق تولید ملی نقش مهمی دارند، تصریح کرد: باید توجه داشت که افزایش سرمایه ملی جز با تولید ملی و بالا بردن تلاش و کوشش محقق نمی‌شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه مبارزه با تنبلی و بیکاری و پرورش نسلی توانمند و تولیدکننده یکی از وظایف مهم زنان است، خاطرنشان کرد: بخشی از زنان جامعه تولیدکننده و مولد هستند و در بحث اشتغال و پرورش نیروی کار فعالیت می‌کنند؛ بر این اساس ایفای نقش زنان در مشاغل فناوری محور، دانش‌بنیان و خانگی ضرورت دارد.

وی افزود: باید استان یزد که از ظرفیت‌های مختلفی در عرصه دانش و فناوری برخوردار است جهت‌گیری و برنامه‌های خود را در این راستا متمرکز نماید تا پیش‌زمینه‌ای از رونق تولید ملی و داخلی فراهم آید.

تحقق شعار سال درگرو مصرف کالای ایرانی و افزایش کیفیت آن از سوی تولیدکننده

دانش یزدی اظهار کرد: از بعد دیگر برای تحقق شعار سال توجه به حمایت و مصرف کالای ایرانی از سوی جامعه و افزایش کیفیت از سوی تولیدکنندگان دارای اهمیت است تا رابطه تولید و مصرف در جامعه به شکل متوازن برقرار شود.

وی تصریح کرد: رونق تولید و مصرف کالای داخلی بر حل مشکلات بیکاری نیز تأثیرگذار است و به‌طورکلی گردونه اقتصادی کشور را به حرکت درمی‌آورد.

مدیرکل امور بانوان استانداری یزد تقویت زیرساخت‌های اقتصادی را به‌عنوان نخستین گام در رونق تولید داخلی و حمایت از محصولات ملی عنوان کرد و افزود: با تقویت زیرساخت‌های اقتصادی مهار قاچاق کالا، حمایت از تولیدکنندگان و افزایش کیفیت کالاها تحقق می‌یابد.

انتهای پیام/

 

نظر شما