شناسهٔ خبر: 31903258 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دستگاه‌های امدادرسان قزوین به حالت آماده باش کامل درآمدند

قزوین _ ایرنا _ معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین گفت: تمامی دستگاه‌های امدادرسان استان با توجه به ورود سامانه بارشی فعال که از بعد از ظهر امروز منطقه را تحت تاثیر قرار می دهد به حالت آماده‌باش کامل درامدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، علی فرخ‌زاد روز یکشنبه در نشست اضطراری ستاد مدیریت بحران استان قزوین افزود: دستگاه‌های ذیربطی که ماشین آلات سبک و سنگین آنها در نوروز به حالت تعطیل درآمده اند نیز در هفته جاری در صورت نیاز به کار گرفته می شوند.
وی اضافه کرد: در مواقع بحرانی اطلاع رسانی مربوط به اراضی و منابع طبیعی استان که احتمال بروز خسارت در آنها بیشتر است با هماهنگی دهیاران و شوراهای اسلامی بخش، بخشداران و فرمانداران به عمل می آید.
فرخزاد ادامه داد: با توجه به سوابق وقوع سیل در برخی نقاط استان مانند اسفرورین و آراسنج اطلاع رسانی و آمادگی های لازم در این مناطق بیشتر مورد توجه قرار گیرد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین با اشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری مبنی بر کمک به سیل زدگان استان های شمالی کشور،تاکید کرد: دستگاه‌های ذیربط هماهنگی‌های لازم را در خصوص جمع آوری کمک های مردمی به عمل آورند.
این مسئول ادامه داد: با هدف پیشگیری از خسارات ناشی از سیل پیشنهاد می شود اعضای کمیسیون ماده 100 و 99 ضمن جلوگیری از هرگونه ساخت و ساز در حریم و بستر رودخانه های استان اقدام به تخریب موارد تخلف یاد شده کنند.

** 58 روستای قزوین در معرض خطر سیل قرار دارند
مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین نیز در این نشست گفت: بر اساس بررسی‌های به عمل آمده 58 روستای استان در معرض خطر وقوع سیل قرار دارند.
قدرت الله مهدیخانی ادامه داد: با توجه به ورود سامانه بارشی فعال که از امروز تا چهارشنبه هفته جاری استان را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد پیش‌بینی میزان بارش ها تا 40 میلی متر برآورد شده است.
وی با اشاره به وقوع سیل در استان های شمالی کشور، تاکید کرد: با رایزنی‌های انجام شده خوشبختانه وضعیت استان مازندران به حالت عادی بازگشت اما در گلستان همچنان با مشکلاتی مانند کمبود دستگاه پمپاژ آب، بابکت و بیل مکانیکی روبرو هستند که در صورت نیاز آماده ارسال دستگاه های یاد شده هستیم.
3013

نظر شما