شناسهٔ خبر: 31902464 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

در پی افزایش تنش‌های میان هند و پاکستان:

پاکستان موشک‌های ضد هوایی بیشتری در سراسر کشور مستقر کرده است

71415

بر اساس گزارشات منتشر شده مقامات پاکستانی در پی تنش‌های ماه گذشته میلادی این کشور با هند اقدام به استقرار تعداد بیشتری موشک‌های میان برد ویژه‌ دفاع هوایی در چندین شهر و پایگاه نظامی خود در راستای مقابله با هر گونه حمله هوایی از سوی نیروهای هند کرده است.

صاحب‌خبر -

بر اساس گزارشات منتشر شده مقامات پاکستانی در پی تنش‌های ماه گذشته میلادی این کشور با هند اقدام به استقرار تعداد بیشتری موشک‌های میان برد ضدهوایی در چندین شهر و پایگاه نظامی خود در راستای مقابله با هر گونه حمله هوایی از سوی نیروهای هند کرده است.

به‌ گزارش ‌ایسنا ‌و ‌به نقل از راشا تودی، یک رسانه هندی با استناد به چند گزارش اطلاعاتی، نوشت: مقامات پاکستانی اقدام به استقرار پنج واحد جدید از موشک‌های چینی زمین به هوای مدال LY80 به همراه سامانه‌های راداری مدل IBIS-150 در چند نقطه از سراسر خاک خود در پی حملات هوایی ماه گذشته میلادی نیروی هوایی هند، علیه اهدافی متعلق به یک گروه شبه نظامی در داخل خاک پاکستان کرده است.

در ‌عین ‌حال در این گزارش تصریح شده است که اسلام آباد تعداد بیشتری پهپاد چینی CH-4 و CH-5 به منظور تقویت عملیات های شناسایی و حتی  دست زدن به حملات بالقوه در نزدیکی مرز کشمیر کرده است.

پیش تر گزارش شد که دست کم سه فروند از این پهپادها در پی حملات هوایی 26 فوریه گذشته علیه مواضع گروه موسوم به "جیش محمد" سرنگون شدند.

 حملات هوایی هند در واکنش به حمله 14 فوریه در پولوامای کشمیر از سوی عوامل این گروه شبه نظامی به یک اتوبوس حامل نظامیان هندی صورت گرفت.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما